Przedsiębiorczość w nietypowym kryzysie

Przedsiębiorczość w nietypowym kryzysie

  • Producent: Wydawnictwa AGH
  • Rok produkcji: 2021
  • ISBN: 9788366727687
  • Ilość stron: 140
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 25,40 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 25,40 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Przedsiębiorczość w nietypowym kryzysie - Maria Nawojczyk Joanna Pyrkosz-Pacyna Lidia Synow

Pojawienie się pandemii COVID-19 było wydarzeniem zaskakującym, ale nie nieprzewidywalnym. Od wielu lat uczeni ostrzegali przed możliwością wystąpienia takiego szybko rozprzestrzeniającego się wirusa - nie wiadomo było tylko, kiedy dokładnie to nastąpi, jakiego typu to będzie wirus i jak będą na niego reagować dotknięte nim społeczeństwa. Wybuch pandemii zaskoczył więc wszystkich, także sprawujących władzę. Nie było gotowych procedur, odpowiednich instytucji mogących natychmiast podjąć działania. Można nawet zaryzykować tezę, że rządy stosowały metodę prób i błędów, kierując się jednym nadrzędnym celem - powstrzymania rozprzestrzeniania się wirusa. Te reakcje z jednej strony przynosiły pozytywne rezultaty, ograniczając liczbę ofiar i chroniąc narodowe systemy opieki zdrowotnej przed zapaścią, ale z drugiej strony wywołały recesję ze wszystkimi niekorzystnymi, towarzyszącymi jej efektami ekonomicznymi i społecznymi.

Podstawą do powstania tej publikacji stała się próba odpowiedzi na pytania: czy pandemia to nietypowy kryzys, a jeśli tak, to jak go badać? Czy to doświadczenie wnosi coś nowego do naszej wiedzy teoretycznej? Czy pomaga w tym spojrzenie na kryzys z różnych perspektyw? Książkę podzielono na dwie części: teoretyczną i empiryczną. W części teoretycznej autorki przedstawiły kategorie analityczne oraz koncepcje, które okazały się najbardziej nośne w badaniach, to jest konceptualizację kryzysu w przedsiębiorczości, poczucie niepewności w sytuacjach kryzysowych i odporność na nie, czyli rezyliencję. Część empiryczna obejmuje spojrzenie na kryzys ekonomiczny wywołany pandemią przez pryzmat gospodarki globalnej, ale także z punktu widzenia Polski i samych doświadczających go przedsiębiorców. W ostatnim rozdziale znajduje się opis badania, które autorki przeprowadziły wśród małych i mikroprzedsiębiorców w czasie pierwszego lockdownu oraz po upływie trzech miesięcy, gdy część obostrzeń została zniesiona.


Kraj produkcji: Polska

Producent:
Wydawnictwo AGH
Al. Mickiewicza 30
30-059 Kraków (Polska)
tel: 126174670
email: wydaghsklep@agh.edu.pl


Szczegóły: Przedsiębiorczość w nietypowym kryzysie - Maria Nawojczyk Joanna Pyrkosz-Pacyna Lidia Synow

Tytuł: Przedsiębiorczość w nietypowym kryzysie
Autor: Maria Nawojczyk Joanna Pyrkosz-Pacyna Lidia Synow
Producent: Wydawnictwa AGH
ISBN: 9788366727687
Rok produkcji: 2021
Ilość stron: 140


Recenzje: Przedsiębiorczość w nietypowym kryzysie - Maria Nawojczyk Joanna Pyrkosz-Pacyna Lidia Synow

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×