Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym

Książka

Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym

  • Wydawnictwo: BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
  • Rok wydania: 2022
  • ISBN: 978-83-67101-45-5
  • Ilość stron: 200
  • Format: 170 x 240 x 12 mm
  • Oprawa: miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 48,80 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 48,80 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym - Opracowanie zbiorowe

Ta publikacja bogaty zbiór doświadczenia zdobytego przez Autorki w trakcie wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami, oparty dodatkowo o fachową literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki. Jest zachętą do indywidualnego traktowania każdego dziecka i uwrażliwia na konieczność postrzegania go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.

W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom?
- przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej;
- uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach;
- rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka;
- omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka;
- przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń;
- pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku.

W aneksie oraz na płycie CD dołączonej do książki zamieszczone zostały gotowe arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych. Nauczyciel może z nich skorzystać, wykorzystując tylko interesujące go zakresy, np. wybrać zadania do oceny wyłącznie jednej lub dwóch, czy trzech sfer. Może też wybierać zadania dla dzieci młodszych lub starszych – odpowiednio do potrzeb i stawianych sobie pytań diagnostycznych.

***
Z recenzji prof. zwycz. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej:
Do zakresu obowiązków nauczycieli przedszkola należy – oprócz wychowania i kształcenia – wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci, korygowanie ewentualnych deficytów oraz rozwijanie uzdolnień młodszych i starszych przedszkolaków. Wymaga to niebanalnej wiedzy i umiejętności, a także dobrego rozeznania w obowiązujących rozporządzeniach władz oświatowych. Pomoże w tym książka Karoliny Skarbek i Irminy Wrońskiej. Zawiera bowiem omówienie ważniejszych zakresów i form pomocy psychologicznej i pedagogicznej w placówkach wychowania przedszkolnego.
Ponieważ nie sposób w jednej publikacji omówić tak obszernej wiedzy, Autorki podają dokładne dane, gdzie Czytelnik znajdzie potrzebne informacje oraz scenariusze przydatne w diagnozie i terapii dzieci. W książce znajdują się też wzory arkuszy diagnostycznych i szczegółowe wskazówki, jak z nich korzystać. Dlatego rekomenduję tę książkę studentom i nauczycielom, a także innym specjalistom, którzy na co dzień zajmują się przedszkolakami.

Producent:
MOTYLEKSIAZKOWE.PL BEATA FRĄCKIEWICZ
ul. Zwrotnicza 6
01-219 Warszawa (PL)
tel: (22) 632 83 74
email: [email protected]


Szczegóły: Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym - Opracowanie zbiorowe

Tytuł: Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym
Autor: Opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo: BLIŻEJ PRZEDSZKOLA
Kod paskowy: 9788367101455
ISBN: 978-83-67101-45-5
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 200
Format: 170 x 240 x 12 mm
Oprawa: miękka


Recenzje: Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym - Opracowanie zbiorowe

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: