Nowy język badań sondażowych nad religijnością Analizy i próby

Książka

Nowy język badań sondażowych nad religijnością
Analizy i próby

  • Wydawnictwo: Scholar
  • Rok wydania: 2022
  • ISBN: 9788366849860
  • Ilość stron: 280
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 42,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 42,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Nowy język badań sondażowych nad religijnością - Marta Bożewicz

Książka jest monografią z zakresu metodologii badań społecznych. Autorka proponuje nową metodologię badania religijności. Koncentruje uwagę na języku pytań o religijność i praktyki z nią związane. Publikację zamyka opis przemian religijności Polek i Polaków w latach 2018–2022. Potwierdza w praktyce, że skonstruowany zestaw pytań jest narzędziem pozwalającym trafnie opisywać stan i dynamikę rozwojową ich religijności. Wypracowane narzędzie sprawdza się też jako zmienna niezależna przy badaniu np. rodziny, pracy, polityki, moralności itd., jest więc użyteczna również dla badaczy pozareligijnych kwestii.



Marta Bożewicz wykonała bardzo ważną pracę metodologiczną, dokonała swoistego „przebudzenia z letargu” socjologów religii, którzy niekiedy zbyt rutynowo i automatycznie stosują tradycyjnie utrwalone w praktyce badawczej kwestionariusze do badania religijności. (…) Pragnę podkreślić, że nikt do tej pory w Polsce nie dokonał tak dogłębnej analizy języka kwestionariuszowego dotyczącego religijności w świetle wywiadów kognitywnych oraz badań ogólnopolskich weryfikujących te ustalenia.

z recenzji prof. J. Mariańskiego



Książka ta dla socjologów będzie interesującą propozycją metodologiczną, przypominającą im o znanej dyrektywie badawczej Floriana Znanieckiego, że rzeczywistość społeczną należy badać ze „współczynnikiem humanistycznym”, tzn. by uwzględniać subiektywny świat społeczny badanych, ich definicje słów i sytuacji konstruowane i używane przez nich w życiu codziennym.

z recenzji prof. W. Pawlika


Szczegóły: Nowy język badań sondażowych nad religijnością - Marta Bożewicz

Tytuł: Nowy język badań sondażowych nad religijnością
Podtytuł: Analizy i próby
Autor: Marta Bożewicz
Wydawnictwo: Scholar
ISBN: 9788366849860
Języki: polski
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 280
Oprawa: Miękka


Recenzje: Nowy język badań sondażowych nad religijnością - Marta Bożewicz

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×