Retoryka reklamy
Piotr H. Lewiński
Retoryka reklamy
Piotr H. Lewiński
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
- Rok wydania: 2008
- ISBN: 9788322929506
- Ilość stron: 276
- Format: 16.8x22.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Retoryka reklamy - Piotr H. Lewiński
Niniejsza praca ma dwa zasadnicze cele: pierwszym jest opisanie reklamy jako wizualno-werbalnego aktu komunikacyjnego o prymarnej funkcji perswazyjnej, drugim sprawdzenie, czy metoda opisu wypracowana przez retorykę klasyczną nadaje się do tego celu. Obecnie coraz więcej badaczy uznaje, że retoryka, będąca najwcześniejszą wersją lingwistyki tekstu, a przy tym nauką interdyscyplinarną, została zupełnie niesłusznie zarzucona jako narzędzie opisu przez dziewiętnastowiecznych badaczy widzących w niej wyłącznie spis sztuczek oratorskich. Starożytna retoryka opisowa miała bowiem charakter encyklopedyczny łączyła w sobie elementy logiki, filozofii, prawa, psychologii, teorii aktorstwa. Stąd wydaje się pożądane przywrócenie retoryce należnej jej funkcji narzędzia opisu i analizy tekstów.
Producent:
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego - Wydawnictwo "Szermierz" sp. z o.o. w likwidacji
plac Uniwersytecki 15
50-137 Wrocław (PL)
tel: 71 375 24 74
email: [email protected]
Szczegóły: Retoryka reklamy - Piotr H. Lewiński
Tytuł: Retoryka reklamy
Autor: Piotr H. Lewiński
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
ISBN: 9788322929506
Języki: polski
Rok wydania: 2008
Ilość stron: 276
Format: 16.8x22.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.49 kg