The Discourse of M: Managing British Intelligence
Anna Majer, Piotr Mamet
The Discourse of M: Managing British Intelligence
Anna Majer, Piotr Mamet
- Producent: Uniwersytet Śląski
- Rok produkcji: 2021
- ISBN: 9788322639658
- Ilość stron: 154
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: The Discourse of M: Managing British Intelligence - Anna Majer, Piotr Mamet
The Discourse of M różni się od książek, które do tej pory napisano na temat serii filmów o agencie 007. To nie główny bohater James Bond jest przedmiotem zainteresowania autorów, lecz M osoba będąca szefem brytyjskiego wywiadu (MI6) i zwierzchnikiem Bonda. W postać M wciela się trzech aktorów (Bernard Lee, Robert Brown i Ralph Fiennes) i jedna aktorka (Judith Dench), a każda z tych osób stwarza wyjątkową kreację szefa MI6, reprezentując różne style zarządzania, co ma odzwierciedlenie w języku. To właśnie stało się przedmiotem dociekań badaczy dyskurs M. Książka ma charakter pracy naukowej. Socjolingwistyczną i pragmatyczną analizę materiału badawczego (wypowiedzi M) poprzedza teoretyczna podbudowa dotyczącą dyskursu instytucjonalnego, krytycznej analizy dyskursu, koncepcji władzy i aspektów pragmatycznych aktów mowy i uprzejmości. Część badawczą rozpoczyna analiza pozycji M jako szefa wywiadu na przestrzeni lat, na podstawie wypowiedzi bohaterów w różnych konfiguracjach M-Bond, M-zwierzchnicy czy M o sobie. Dalej obserwujemy, jak zmienia się dyskurs M w poszczególnych odcinkach serii. Jako manager, M wydaje rozkazy, dokonuje oceny i dba o zachowanie najwyższych standardów i swych podwładnych. Książka przedstawia, w jaki sposób każdy z czterech M realizuje swoje managerskie zadania, jaka jest specyfika języka każdego z nich i w jaki sposób za pomocą języka realizują oni swoje cele, a tym samym cele MI6.
Szczegóły: The Discourse of M: Managing British Intelligence - Anna Majer, Piotr Mamet
Tytuł: The Discourse of M: Managing British Intelligence
Autor: Anna Majer, Piotr Mamet
Producent: Uniwersytet Śląski
ISBN: 9788322639658
Rok produkcji: 2021
Ilość stron: 154