Problemy społeczno-emocjonalne dzieci z dyslalią. Wyzwania edukacyjne

Książka

Problemy społeczno-emocjonalne dzieci z dyslalią. Wyzwania edukacyjne

  • Wydawnictwo: Ignatianum
  • Rok wydania: 2023
  • ISBN: 9788376145662
  • Ilość stron: 320
  • Format: 15.0 x 23.0 cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 65,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 65,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Problemy społeczno-emocjonalne dzieci z dyslalią. Wyzwania edukacyjne - Weronika Pudełko

Weronika Jadwiga Pudełko podjęła temat ważny i to zarówno z naukowego, jak i pragmatycznego punktu widzenia. [...] Szczególnie doceniam wypracowanie „modelu poprawy funkcjonowania dzieci z dyslalią", który Autorka proponuje w oparciu o rezultaty i refleksje z badań własnych.



Recenzowana książka zarówno w części teoretycznej, metodologicznej, jak i prezentującej analizę materiału pozyskanego w badaniach własnych może stanowić rzetelne źródło wiedzy o problemach społeczno-emocjonalnych doświadczanych przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym z dyslalią.



Należy podkreślić jej przydatność dla nauczycieli-wychowawców edukacji wczesnoszkolnej, logopedów i rodziców, dla których wyjście naprzeciw potrzebom tej grupy uczniów stanowi rzeczywiste wyzwanie.

 

Dr hab. Tamara Cierpiałowska, prof. UP



Publikacja Weroniki Jadwigi Pudełko na temat problemów społeczno-emocjonalnych dzieci z dyslalią dotyczy, zgodnie z tytułem, emocjonalności dzieci z wadami mowy, a zajmuje się tym problemem z punktu widzenia pedagogicznego.



Autorka przeprowadziła badania w dwóch grupach dzieci: dzieci z dyslalią i bez tego zaburzenia. Uzyskane przez Autorkę wyniki zostały bardzo staranie przedstawione w licznych tabelach i porównane za pomocą testów statystycznych. Jak się okazało, emocjonalność badanych grup rożni się bardzo znacznie, a w wielu problemach w sposób statystycznie istotny. Wynik ten Autorka zinterpretowała jako zależność cyrkularną, w której zależność badanych problemów wzajemnie się wzmacnia, czyli że problemy emocjonalne powodują zaburzenie mowy, a zaburzenia mowy wpływają na emocje, takie jak poczucie mniejszej wartości, poczucie osamotnienia, bezradność, podwyższenie poziomu niepokoju oraz trudności z kontaktem w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym.



Cyrkularność podejścia do związku miedzy dyslalią i trudnościami emocjonalnymi stanowi podstawę dla wniosków pedagogicznych. Publikacja jest uzupełniona modelem poprawy funkcjonowania dzieci z dyslalią, ma więc duże znaczenie dla praktyki pedagogicznej. Warto żeby zapoznały się z nią wszystkie osoby mające kontakt z dziećmi z dyslalią.



Książka będzie bardzo pożyteczna dla logopedów, psychologów-praktyków, nauczycieli, a także dla studentów pedagogiki.



Prof. dr hab. Maria Braun-Gałkowska


Szczegóły: Problemy społeczno-emocjonalne dzieci z dyslalią. Wyzwania edukacyjne - Weronika Pudełko

Tytuł: Problemy społeczno-emocjonalne dzieci z dyslalią. Wyzwania edukacyjne
Autor: Weronika Pudełko
Wydawnictwo: Ignatianum
ISBN: 9788376145662
Języki: polski
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 320
Format: 15.0 x 23.0 cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.48 kg


Recenzje: Problemy społeczno-emocjonalne dzieci z dyslalią. Wyzwania edukacyjne - Weronika Pudełko

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: