Informatyka SP 4 Teraz bajty (3D) w.2023

Informatyka SP 4 Teraz bajty (3D) w.2023

  • Producent: Migra
  • Rok produkcji: 2023
  • ISBN: 9788396479426
  • Ilość stron: 132
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 21,30 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 21,30 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Informatyka SP 4 Teraz bajty (3D) w.2023 - Grażyna Koba

Książka jest uaktualnioną wersją podręcznika Teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa IV z 2020 roku (nr dopuszczenia 806/1/2020/z1). W nowym wydaniu podręcznika Autorka uwzględniła system operacyjny Windows 11 oraz nowe wersje oprogramowania (m.in. Scratch, Paint), zmieniając lub usuwając nieaktualne zrzuty oraz aktualizując treści.

Wychodząc naprzeciw potrzebom nauczycieli i uczniów, dodano nowy temat dotyczący tworzenia rysunków w programie Paint 3D.

Jednym z celów podstawy programowej jest rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów, dlatego w serii Teraz bajty autorka podręcznika wyodrębniła w niektórych punktach problem, który analizujemy i dla którego szukamy rozwiązania.

Zamierzamy namalować cytrynę w edytorze grafiki. W jaki sposób uzyskać efekt wypukłej skórki cytrynowej, korzystając z dostępnych narzędzi malarskich?

Zamierzamy napisać program, w którym powstanie las składający się z 13 choinek. Aby wyświetlić jedną choinkę, Baltie musi ją wyczarować i przejść jedno pole. Czy aby wyświetlić 13 takich samych choinek, musimy 13 razy umieścić te same polecenia?

Na początku niektórych punktów wyodrębniono problem, który analizujemy i dla którego szukamy rozwiązania.

Zgodnie z podstawą programową, w wielu ćwiczeniach z programowania umieszczone zostały polecenia, które pomagają uczniom objaśniać przebieg działania programów, testować program na komputerze zgodnie z przyjętymi założeniami i ewentualnie go poprawiać.

W podręczniku do klasy 4 uczeń poznaje metody tworzenia rysunków w programach Paint i Paint 3D.

Podstawa programowa nie określa typu grafiki (2D czy 3D) ani oprogramowania, w których uczeń ma tworzyć obrazy czy kompozycje graficzne. Dzięki temu, już w klasie 4 uczeń zapoznaje się z grafiką trójwymiarową, tworząc ciekawe projekty 3D wykorzystujące gotowe kształty 3D.

Wprowadzając w klasie 4 program Paint 3D, bazujemy na zdobytych umiejętnościach ucznia metodach rysowania w programie Paint.

Dodatkowo, w podręczniku do klasy 4 znajdą Państwo tematy, w których uczeń poznaje metody tworzenia tekstów komputerowych.

Aby uczeń potrafił zapisać utworzony program i mógł go potem modyfikować, nie można pominąć treści dotyczących pracy z plikami: nazywania, zapisywania, odczytywania i ponownego zapisywania.

W dzisiejszej cyfrowej rzeczywistości, niezbędne dla ucznia jest również posiadanie wiedzy i umiejętności wyszukiwania informacji w Internecie oraz dotyczących zagrożeń związanych z korzystania z Internetu.


Szczegóły: Informatyka SP 4 Teraz bajty (3D) w.2023 - Grażyna Koba

Tytuł: Informatyka SP 4 Teraz bajty (3D) w.2023
Autor: Grażyna Koba
Producent: Migra
Seria: Teraz Bajty
ISBN: 9788396479426
Rok produkcji: 2023
Ilość stron: 132


Recenzje: Informatyka SP 4 Teraz bajty (3D) w.2023 - Grażyna Koba

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: