Analiza poziomu jakości nauczania w podmiotach edukacyjnych województwa zachodniopomorskiego - podejście wielokryterialne

Książka

Analiza poziomu jakości nauczania w podmiotach edukacyjnych województwa zachodniopomorskiego - podejście wielokryterialne

Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 48,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 48,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Analiza poziomu jakości nauczania w podmiotach edukacyjnych województwa zachodniopomorskiego - podejście wielokryterialne - Adam Stecyk

Jakość i efektywność nauczania w oferowanych przez polskie szkolnictwo usługach edukacyjnych jest coraz częściej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości społeczno-gospodarczej. Rozwój społeczeństwa informacyjnego oraz wzrost znaczenia procesów globalizacyjnych i zmian demograficznych powodują konieczność dostosowania szeroko rozumianego nauczania do wyzwań XXI wieku. Zaprezentowane w niniejszej publikacji rozważania mają u podstaw założenie, że istnieje możliwość opisu oraz pomiaru zjawisk i obiektów edukacyjnych. W opracowaniu omówiono zagadnienia dotyczące projakościowego podejścia do funkcjonowania polskich szkół i uczelni w kontekście dynamicznych zmian w zakresie metodyki kształcenia, rozwoju technologicznego, rozwoju modeli funkcjonalnych i organizacyjnych, a także zmian społecznych i oczekiwań kierowanych w stosunku do edukacji.

Głównym celem pracy jest identyfikacja czynników determinujących jakość i efektywność funkcjonowania regionalnych podmiotów edukacyjnych w pięciu wymiarach: organizacyjnym, ekonomicznym, infrastrukturalnym, metodycznym i społecznym. Konsekwencją tak określonego celu, było zbudowanie narzędzia umożliwiającego pomiar jakości w wybranych obszarach, które łączyłoby w sobie zarówno cele edukacyjne (postulaty dotyczące jakości i efektywności kształcenia oraz użyteczności wiedzy), jak i cele społeczno-gospodarcze (postulaty dotyczące zrównoważonego rozwoju uczelni, np. jakość i wartość przedsiębiorstw i regionu). Metodologię budowy autorskiego narzędzia oparto na metodach jakościowych i ilościowych, a do konstrukcji modelu badawczego wykorzystano: analizę systemową, analizę funkcjonalną, metodę dekompozycji systemów, rozmytą metodę delficką, metody wielokryterialne (AHP, TOPSIS, PROMETHEE II).


Ze wstępu


Szczegóły: Analiza poziomu jakości nauczania w podmiotach edukacyjnych województwa zachodniopomorskiego - podejście wielokryterialne - Adam Stecyk

Tytuł: Analiza poziomu jakości nauczania w podmiotach edukacyjnych województwa zachodniopomorskiego - podejście wielokryterialne
Autor: Adam Stecyk
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN: 9788379725816
Języki: polski
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 210
Oprawa: Miękka
Waga: 0.365 kg


Recenzje: Analiza poziomu jakości nauczania w podmiotach edukacyjnych województwa zachodniopomorskiego - podejście wielokryterialne - Adam Stecyk

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×