The economic awareness of the young generation...
Urszula Swadźba
The economic awareness of the young generation...
Urszula Swadźba
- Producent: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
- Rok produkcji: 2018
- ISBN: 9788322633847
- Ilość stron: 204
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: The economic awareness of the young generation... - Urszula Swadźba
Książka jest rezultatem wspólnych badań naukowców 4 krajów Polski, Czech, Słowacji i Węgier, co wyróżnia ją spośród innych. Celem niniejszej publikacji jest zdiagnozowanie stanu świadomości ekonomicznej młodego pokolenia krajów Grupy Wyszehradzkiej i odpowiedź na pytanie: Na jakim etapie kształtowania się świadomości ekonomicznej pozostaje młode pokolenie w krajach Grupy Wyszehradzkiej? W jakich obszarach świadomości ekonomicznej (przedsiębiorczości, pracy, konsumpcji) młode pokolenie poszczególnych krajów wykazuje większą aktywność? Jakie są podobieństwa, a jakie różnice w poszczególnych obszarach świadomości ekonomicznej młodego pokolenia krajów V4? Odpowiedź ta została udzielona w niniejszej książce poprzez analizę przeprowadzonych badań socjologicznych wśród studentów wyższych uczelni czterech krajów partnerskich Polski, Republiki Czeskiej, Słowacji, i Węgier. Zostały one przeprowadzone i wsparte finansowo w ramach Visegrad Standard Grant: "The economic awareness of the young generation of Visegrad countries" nr. 21420008. Brali w nich udział partnerzy czterech uczelni : Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Uniwersytetu Palackeho w Ołomuńcu (Republika Czeska), Uniwersytetu Konstantyna Filozofa w Nitrze (Słowacja) i Szent Istvan University w Gódólló (Węgry). Dodatkowo badania również przeprowadziły pracownice Katedry Socjologii Uniwersytetu Ostrawskiego (Republika Czeska). W monografii najpierw omówione są założenia teoretyczne badań. Przedstawiona jest definicja i rozumienie świadomości ekonomicznej oraz metodologiczne podstawy badań. W następnych rozdziałach, zgodnie z modelem teoretycznym badań Autorzy przedstawiają: system wartości i wiedzę ekonomiczną studentów, wartość pracy i jej cechy, mobilność wewnętrzną i zagraniczną w celu podjęcia pracy, przedsiębiorczość, wartość pieniędzy i oszczędności, postawy wobec bogactwa i biedy oraz konsumpcję. Autorzy dokonują analiz przekrojowych, każdy z nich przedstawiając swój fragment badań, analizuje odpowiedzi respondentów wszystkich krajów V4. W Zakończeniu zarysowany jest syntetyczny stan świadomości ekonomicznej młodego pokolenia krajów V4.
Szczegóły: The economic awareness of the young generation... - Urszula Swadźba
Tytuł: The economic awareness of the young generation...
Autor: Urszula Swadźba
Producent: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
ISBN: 9788322633847
Rok produkcji: 2018
Ilość stron: 204
Recenzje: The economic awareness of the young generation... - Urszula Swadźba
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Inne pozycje tego autora: Urszula Swadźba (10)
- Praca i konsumpcja w perspektywie tworzenia ładu aksjonormatywnego (Śląsk) - Miękka
- Wiedza ekonomiczna, praca, przedsiębiorczość.. (Uniwersytet Śląski) -
- Praca - konsumpcja - przedsiębiorczość (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego) -
- The economic awareness of the young generation... (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego) -
- Od żony górnika do naukowca. Zmiana systemu... (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego) -
- 20 lat transformacji w aspekcie regionalnym. Śląsk (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego) -
- Aktywizacja edukacyjna i zawodowa mieszkańców... (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego) -
- Changes in social awareness on both sides of the.. (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego) -
- Praca więź integracja. Wyzwania w życiu... (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego) -
- Praca więź integracja. Wyzwania w życiu... (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego) -