Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji

Książka

Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Rok wydania: 2023
  • ISBN: 978-83-01-23079-1
  • Ilość stron: 900
  • Format: 16.5 x 23.5 cm
  • Oprawa: Twarda z obwolutą
Wysyłka:
Dzisiaj*Zamówienie złożone do godz. 12.00 (nie dotyczy przedpłat zaksięgowanych po godz. 12.00). Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu.
Cena katalogowa 104,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 104,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji - Stanisław Trzciński


  • Jak sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje przemysł muzyczny?


  • Czy maszyny zastąpią twórców i artystów?


  • Jak osiągnąć sukces jako twórca, artysta, menedżer i wydawca?


  • Czego słuchamy i jak zmieniliśmy się jako słuchacze w ostatnich latach?


  • Jak działają algorytmy i playlisty w serwisach streamingowych?


  • Dlaczego Elon Musk może być ważny dla słuchaczy muzyki?


  • Jak będą wyglądały wirtualne koncerty?


  • Jakie są nowe podmioty na rynku muzycznym w dobie cyfryzacji?



Odpowiedzi na te i inne pytania możesz znaleźć w pierwszej w Polsce muzycznej biblii dla początkujących i zaawansowanych. Tak kompleksowej publikacji dotyczącej rynku muzycznego jeszcze nie było!



Ta wyjątkowa książka została napisana z myślą o pasjonatach muzyki przez pasjonata muzyki. Autorem jest Stanisław Trzciński, doktor nauk o kulturze i badacz Uniwersytetu SWPS, który współtworzy polski przemysł muzyczny od 30 lat.



To kompleksowy, praktyczny podręcznik opisujący zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce.



Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a także opisuje sposoby słuchania muzyki i uczestnictwa w koncertach, a z drugiej – zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej.



W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI.



Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego, światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki czy wspomagania się sztuczną inteligencją i te, dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów.



To obowiązkowa lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu. To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik akademicki o rynku muzycznym dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ekonomia, muzykologia, psychologia.



Czytelnicy znajdą też w ramach publikacji kody QR, które umożliwią zapoznanie się z wybranymi badaniami i odsłuch muzyki dobranej przez autora książki. Tym samym otrzymujemy kolejną część vol. 12 – niewydawanej od 11 lat – kultowej serii kompilacji muzycznych Stanisława Trzcińskiego „Pozytywne Wibracje” (ponad 300 utworów i ponad 24 godziny muzyki), a także specjalną playlistę z utworami towarzyszącymi lekturze poszczególnych rozdziałów „Zarażonych dźwiękiem”.



Informacja o autorze/ redaktorze:




Stanisław Trzciński
- kulturoznawca, ekonomista i publicysta. Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauki o kulturze i religii. Członek Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną oraz nauczyciel akademicki Uniwersytetu SWPS i Collegium Civitas w Warszawie. Laureat Nagrody Specjalnej ZAiKS-u w 2022 roku za wieloletni wkład w rozwój polskiej kultury.

W 2023 roku otrzymał wyróżnienie JM Rektora Uniwersytetu SWPS za rozprawę doktorską. Autor publikacji popularnonaukowych i naukowych dotyczących popkultury, sektorów kreatywnych i marketingu muzycznego. Bada polski rynek muzyczny i odbiorców muzyki.

Przedsiębiorca, menedżer kultury, promotor koncertowy, wydawca i dziennikarz muzyczny. Prezes zarządu STX Music Solutions i współwłaściciel STX Jamboree. Założyciel portalu PrzestrzenMuzyki.pl (MyPlaylist).



Dyrektor A&R Universal Music Polska (1995-2000). Autor i wydawca wyróżnianych Złotą Płytą serii albumów: Pozytywne Wibracje, Pinadolada, Pieprz i Wanilia i Sygnowano Fabryka Trzciny.

Producent imprez masowych i festiwali muzycznych. Organizator gal wręczenia nagród Fryderyk w TVP2 (2007-2018) oraz koncertów artystów polskich i zagranicznych, takich jak Kylie Minogue, Macy Gray, Seal, Grace Jones, Kool & The Gang, Woody Allen, Al Di Meola, Scorpions, ZAZ, Gregory Porter czy Goran Bregovic.



Członek Stowarzyszenia Autorów ZAiKS i Akademii Fonograficznej ZPAV. Fundator Fundacji Niespodzianka. Współtworzył Centrum Artystyczne Fabryka Trzciny. Były menedżer Anny Marii Jopek. Udziałowiec klubu Filtry w Warszawie. Autor audycji muzycznych w Radiu PiN i Radiospacji.

 

Producent:
WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN SPÓŁKA AKCYJNA
UL. GOTTLIEBA DAIMLERA 2
02-460 Warszawa (PL)
tel: 226954800
email: [email protected]


Szczegóły: Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji - Stanisław Trzciński

Tytuł: Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji
Autor: Stanisław Trzciński
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Kod paskowy: 9788301230791
ISBN: 978-83-01-23079-1
Języki: polski
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 900
Format: 16.5 x 23.5 cm
Oprawa: Twarda z obwolutą
Waga: 1.65 kg


Recenzje: Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji - Stanisław Trzciński

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: