Nowoczesna firma Strategie organizacyjne na rzecz wydajności i rozwoju
Roberts John
Nowoczesna firma
Strategie organizacyjne na rzecz wydajności i rozwoju
Roberts John
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Rok wydania: 2009
- ISBN: 9788323325703
- Ilość stron: 222
- Format: 16.0x23.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Nowoczesna firma - Roberts John
Firmy na całym świecie eksperymentują z nowymi modelami organizacyjnymi. Zmieniają swoje procedury, procesy i kultury korporacyjne, próbując zwiększyć wydajność i perspektywy wzrostu. W trakcie tego procesu zmienia się zakres działalności firmy, opracowują nowe schematy organizacyjne, na nowo definiują alokację władzy i odpowiedzialności decyzyjnej, reformują mechanizmy motywacji i wynagradzania pracowników, decydują, które działania prowadzić samodzielnie, a które zlecać innym wykonawcom, przekształcają systemy informacyjne oraz zmieniają grupowe przekonania, wartości i normy swoich pracowników.
W niniejszej książce John Roberts stwierdza, że pomiędzy tymi zmianami występują pewne przewidywalne, istotne związki, które pozwalają na wzrost i poprawę wydajności przedsiębiorstwa. Sukces wynika z równowagi pomiędzy elementami modelu organizacyjnego, strategii konkurencyjnej oraz środowiska zewnętrznego, w którym funkcjonuje firma. Osiągnięcie tego stanu wymaga holistycznego podejścia do problemu.
Nowoczesna firma przedstawia wartościowe koncepcje umożliwiające analizę wzajemnych zależności występujących pomiędzy składnikami modelu organizacyjnego, strategią i środowiskiem biznesowym. To napisane przystępnym stylem opracowanie jest owocem skrupulatnych badań, wzbogaconych licznymi przykładami, od osiemnastowiecznych firm trudniących się handlem futrami, do współczesnych gigantów rynku, takich jak BP i Nokia. Wreszcie książka podejmuje pytanie, dlaczego dziś dochodzi do tych wszystkich zmian organizacyjnych, sugerując jako ich przyczynę wzrost globalnej konkurencji i zmiany technologiczne.
Lektura Nowoczesnej firmy, napisanej przez jednego z czołowych ekonomistów i specjalistów w dziedzinie strategii i organizacji, pozwala na lepsze zrozumienie dzisiejszego świata biznesu. Książka z pewnością zainteresuje zarówno ekonomistów, studentów, jak i menedżerów
Szczegóły: Nowoczesna firma - Roberts John
Tytuł: Nowoczesna firma
Podtytuł: Strategie organizacyjne na rzecz wydajności i rozwoju
Autor: Roberts John
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria: PSYCHOLOGIA I ZARZĄDZANIE
ISBN: 9788323325703
Tytuł oryginału: The Modern Firm. Organizational for Performance and Growth
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Kotlicki Rafał
Języki: polski
Rok wydania: 2009
Ilość stron: 222
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.36 kg
Recenzje: Nowoczesna firma - Roberts John
Informacje:
Inne pozycje tego autora: Roberts John (8)
- Shantaram (Audiobook) (Marginesy) - Plastikowa
- Czas Hitlera. Tom 2. Klęska 1940-1945 (Rebis) - Twarda z obwolutą
- Czas Hitlera. Triumf 1933-1939. Tom 1 (Rebis) - twarda z obwolutą
- Shantaram (Marginesy) - Miękka ze skrzydełkami
- Teoria inteligentnego projektu oczami ateisty (Fundacja En Arche) -
- Raport Pelikana (Albatros) - Miękka
- Sea of Tranquility w.ukraińska (Vivat) -
- Game AI Uncovered. Volume One (CRC Press) - Miękka