Nudges jako narzędzia behawioralnej polityki publicznej i ich akceptowanie w Polsce

Książka

Nudges jako narzędzia behawioralnej polityki publicznej i ich akceptowanie w Polsce

Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 50,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 50,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Nudges jako narzędzia behawioralnej polityki publicznej i ich akceptowanie w Polsce - Danuta Miłaszewicz

W ostatnich latach wyniki badań nauk behawioralnych, w tym ekonomii behawioralnej, wpłynęły na tradycyjne rozumienie procesów i wzorców podejmowania decyzji, funkcjonowanie rynków i prowadzenia polityki publicznej. Naukowcy i instytucje publiczne na całym świecie uznają, że lepsze zrozumienie ludzkich zachowań może poprawić politykę publiczną. Na podstawie badań z zakresu nauk behawioralnych starają się zrozumieć, dlaczego ludzie zachowują się w określony sposób, i wykorzystują te spostrzeżenia behawioralne (SB) do opracowywania, testowania i wdrażania rozwiązań behawioralnych w kwestiach politycznych.



Monografia, którą czytelnik ma przed sobą, poświęcona jest głównie jednemu wycinkowi tego szerokiego problemu badawczego. W części teoretycznej opisuje zagadnienia przedstawiające nudge jako jedną z możliwości, którą polityka publiczna, patrząca na ludzi przez tzw. soczewkę behawioralną, pryzmat behawioralny (Ewart, 2020), może zastosować do zwiększenia swojego oddziaływania. Ponieważ w każdym przypadku o skuteczności polityki publicznej decydują odzew i reakcje ludzi, w części empirycznej pracy przedstawiono i przeanalizowano wyniki badań własnych przeprowadzonych w Polsce, które dotyczą poparcia dla tych instrumentów behawioralnej polityki publicznej (BPP).



Z wprowadzenia

Kraj produkcji: Polska

Producent:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Mickiewicza 64
71-101 Szczecin (Polska)
tel: 914442009
email: wydawnictwo@usz.edu.pl


Szczegóły: Nudges jako narzędzia behawioralnej polityki publicznej i ich akceptowanie w Polsce - Danuta Miłaszewicz

Tytuł: Nudges jako narzędzia behawioralnej polityki publicznej i ich akceptowanie w Polsce
Autor: Danuta Miłaszewicz
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN: 9788379726660
Języki: polski
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 194
Oprawa: Miękka


Recenzje: Nudges jako narzędzia behawioralnej polityki publicznej i ich akceptowanie w Polsce - Danuta Miłaszewicz

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×