Obrazy w sieci. Socjologia i antropologia ikonosfery Internetu
Obrazy w sieci. Socjologia i antropologia ikonosfery Internetu
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
- Rok wydania: 2008
- ISBN: 978-83-231-2323-1
- Ilość stron: 308
- Format: 16.4x23.4cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Obrazy w sieci. Socjologia i antropologia ikonosfery Internetu
Książka proponuje interesującą i cenną perspektywę refleksji oraz badań nad Internetem, a mianowicie taką, w centrum której znajdują się obrazy i wizualność. [...] Teksty zawarte w tomie z jednej strony dotyczą tego, jak, po co, z jakimi skutkami obrazy są w sieci obecne, z drugiej zaś strony tego, jak digitalizacja i sieć zmieniają status obrazów.
Warte wskazania jest również to, że [...] tom zawiera teksty, które poddają ikonosferę Internetu refleksji nie z perspektywy historii sztuki czy estetyki, ale przede wszystkim socjologii, antropologii i krytycznych badań nad kulturą. Dzięki umiejscowieniu wizualności sieci w takiej właśnie ramie możliwe staje się dostrzeżenie w sieciowych obrazach nie tylko fenomenu estetycznego, ale też nowej formy kultury wizualnej, modyfikującej rolę i status piktorialnych reprezentacji oraz tryb, w jakim mediują one rzeczywistość. Wszystkie powyższe aspekty sprawiają, iż traktuję Obrazy w sieci jako cenną inicjatywę wydawniczą.
Z recenzji dr. hab. Marka Krajewskiego
Szczegóły: Obrazy w sieci. Socjologia i antropologia ikonosfery Internetu
Tytuł: Obrazy w sieci. Socjologia i antropologia ikonosfery Internetu
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Kod paskowy: 9788323123231
ISBN: 978-83-231-2323-1
Języki: polski
Rok wydania: 2008
Ilość stron: 308
Format: 16.4x23.4cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.49 kg