Strategie i bariery innowacyjności przedsiębiorstw

,

Strategie i bariery innowacyjności przedsiębiorstw

,

Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 51,70 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 51,70 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Strategie i bariery innowacyjności przedsiębiorstw - Katarzyna Kozioł-Nadolna, Karolina Beyer

Ostatnie lata przyniosły przedsiębiorstwom niezwykłe wyzwania w zarządzaniu ryzykiem i adaptacji do dynamicznie zmieniających się okoliczności. Po pierwsze, wybuch pandemii COVID-19 na całym świecie spowodował nagłą i głęboką dezorganizację globalnych łańcuchów dostaw, co wprowadziło znaczne zakłócenia w działalności przedsiębiorstw. Lockdowny, ograniczenia w przemieszczaniu się oraz zmieniające się wzorce konsumenckie znacząco wpłynęły na modele biznesowe, strategie przetrwania firm i podejście do wprowadzania innowacji. Po drugie, wojna w Ukrainie, choć wydawać by się mogło, że to odległy konflikt, również ma wpływ na przedsiębiorstwa w Polsce. ()

W kontekście obecnych trudności, przed którymi stoją przedsiębiorstwa, narasta potrzeba wprowadzania innowacji. Po pierwsze, wspomniane kryzysy wymusiły na przedsiębiorstwach konieczność dostosowania się do nowych warunków rynkowych. W obliczu zmieniającej się sytuacji przedsiębiorstwa muszą być elastyczne i gotowe do wprowadzania innowacji. Pandemia COVID-19 na przykład wymusiła rozwinięcie zdalnych metod pracy, e-commerce oraz innowacyjnych rozwiązań w obszarze zdrowia i bezpieczeństwa, dlatego też identyfikacja barier innowacyjności stała się kluczowym działaniem. Jest niezbędna, aby zrozumieć, co może utrudniać wprowadzanie innowacji w danej firmie. Bariery mogą być związane z brakiem zasobów finansowych, wiedzy lub kompetencji w zakresie innowacji czy też z oporem pracowników przed zmianami. Na tej podstawie przedsiębiorstwo może opracować strategie eliminowania tych barier i promowania kultury innowacyjności.

Kolejnym ważnym wyzwaniem dla współczesnych podmiotów gospodarczych jest tworzenie innowacyjnych strategii. W obliczu kryzysów i zmieniającego się otoczenia biznesowego przedsiębiorstwa muszą dokładnie przeanalizować, jakie obszary inwestycji będą kluczowe dla ich przetrwania i rozwoju. Mogą to być inwestycje w technologie umożliwiające zdalne zarządzanie firmą, w rozwijanie nowych kanałów dystrybucji, a także w badania i rozwój nowych produktów lub usług dostosowanych do zmieniających się potrzeb klientów.


Kraj produkcji: Polska

Producent:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Mickiewicza 64
71-101 Szczecin (Polska)
tel: 914442009
email: wydawnictwo@usz.edu.pl


Szczegóły: Strategie i bariery innowacyjności przedsiębiorstw - Katarzyna Kozioł-Nadolna, Karolina Beyer

Tytuł: Strategie i bariery innowacyjności przedsiębiorstw
Autor: Katarzyna Kozioł-Nadolna, Karolina Beyer
Producent: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
ISBN: 9788379727193
Rok produkcji: 2024
Ilość stron: 104


Recenzje: Strategie i bariery innowacyjności przedsiębiorstw - Katarzyna Kozioł-Nadolna, Karolina Beyer

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×