Ochrona danych osobowych w marketingu i sprzedaży
Ochrona danych osobowych w marketingu i sprzedaży
- Wydawnictwo: C. H. Beck
- EAN: 9788383568775
- Ilość stron: 484
- Format: 16.5x23.8cm
- Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Niedostępna
Opis: Ochrona danych osobowych w marketingu i sprzedaży
Publikacja kompleksowo omawia zagadnienia dotyczące ochrony danych osobowych specyficzne dla obszaru marketingu i sprzedaży. Nowe, drugie wydanie książki w swojej treści uwzględnia:
stosowanie RODO, ustawy o ochronie danych osobowych oraz innych przepisów mających związek z ochroną danych osobowych, takich jak ustawa z 12.7.2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz.U. z 2024 r. poz. 1221), której regulacja, począwszy od 10.11.2024 r. zastępuje w zakresie kierowania informacji handlowej art. 10 ustawy o świadczeniu usług elektronicznych oraz art. 172 ustawy – Prawo telekomunikacyjne, które do tej pory regulowały kwestie pozyskiwania zgód na przesyłanie informacji handlowej i wykorzystywanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych dla celów marketingu bezpośredniego;
kluczowe wyzwania dla administratorów danych z branży marketingu jako dostawców usług pośrednich na gruncie przepisów DSA (Aktu o usługach cyfrowych, zwanego potocznie konstytucją Internetu);
zagadnienia przetwarzania danych osobowych w marketingu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (uwzględniając w tym zakresie nie tylko regulacje RODO, lecz także rozporządzenia AI Act);
praktyki dark patterns oraz to, jakim regulacjom one podlegają (w szczególności Akt w sprawie danych, DSA, AI Act).
Autorzy skupiają się również na problemach, które od lat budzą wątpliwości, takich jak np.:
profilowanie,
modele współadministrowania,
zapłata danymi osobowymi,
wykorzystanie baz danych i wizerunku w kontekście RODO,
prowadzenie konkursów i loterii,
screen scraping,
przetwarzanie danych w ramach portali społecznościowych.
Autorzy uwzględniają przy tym najnowsze orzecznictwo polskie i europejskie, omawiają także najnowsze opinie i wytyczne Europejskiej Rady Ochrony Danych. Opisują zmiany zarówno w prawie krajowym (ustawa – Prawo komunikacji elektronicznej), jak i europejskim (DSA, AI ACT). Istotne jest to, że poza omówieniem nowych przepisów autorzy biorą pod uwagę także kierunki zmian w prawie europejskim (np. kwestia marketingu w kontekście reformy dyrektywy o e-prywatności oraz przeciwdziałania dark patterns).
Szczegóły: Ochrona danych osobowych w marketingu i sprzedaży
Nazwa: Ochrona danych osobowych w marketingu i sprzedaży
Wydawnictwo: C. H. Beck
Seria: PRAWO DLA PRAKTYKÓW
Kod paskowy: 9788383568775
Tytuł oryginału: U
Języki: polski
Ilość stron: 484
Format: 16.5x23.8cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Redakcja: Gumularz Mirosław, Kozik Patrycja