Filozofia dla dziennikarzy T.1
Opracowanie zbiorowe
Filozofia dla dziennikarzy T.1
Opracowanie zbiorowe
- Producent: Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
- Rok produkcji: 2024
- ISBN: 9788383700229
- Ilość stron: 160
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: Filozofia dla dziennikarzy T.1 - Opracowanie zbiorowe
SPIS TREŚCI
Wstęp 5
1. Istota filozofii w kontekście genezy dziennikarstwa 9
2. Początek racjonalnego poznania i komunikowania
informacji o świecie 17
3. Początek filozofii jako próba odkrycia prawdy o świecie 19
3.1. Tales z Miletu i mit medialny 20
3.2. Anaksymander i sens dziennikarstwa 22
3.3. Anaksymenes i lokowanie informacji 24
3.4. Anaksagoras i racjonalność dziennikarstwa 27
3.5. Heraklit i dialektyka w mediach 31
3.6. Pitagoras i przekazy tematyczne w mediach 34
3.6. Parmenides i byt medialny 40
3.7. Zenon z Elei i medialne alter ego . 44
3.8. Melissos z Samos i kultura mediów 48
3.9. Empedokles i bycie w sieci 52
3.10. Demokryt i dziennikarskie możliwości poznania 56
4. Drugi okres filozofii starożytnej okres humanistyczny.
Człowiek i media, czyli etyka mediów 61
4.1. Sokrates i prawda o człowieku 62
4.2. Sofiści współcześni dziennikarze? 79
4.1.1. Protagoras i współczesny dziennikarz 83
4.1.2. Gorgiasz i relatywizm poznawczy 85
4.3. Platon i możliwość prawdy w mediach 94
4.4. Arystoteles i retoryka dziennikarska jako droga do prawdy 116
5. Trzeci okres filozofii starożytnej okres klasyczny, okres
szkół filozoficznych, czyli praktyka prawdy nie tylko dla nadawcy 137
5.1. Stoicy i dojrzały odbiorca mediów 137
5.2. Epikureizm i postprawda 141
5.3. Sceptycy i możliwość poznania prawdy w mediach a pluralizm mediów 146
5.4. Cynicy i ekshibicjonizm medialny 148
Zakończenie 153
Bibliografia 155
Abstrakt 157
Abstract 159
Szczegóły: Filozofia dla dziennikarzy T.1 - Opracowanie zbiorowe
Tytuł: Filozofia dla dziennikarzy T.1
Autor: Opracowanie zbiorowe
Producent: Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
ISBN: 9788383700229
Rok produkcji: 2024
Ilość stron: 160
Recenzje: Filozofia dla dziennikarzy T.1 - Opracowanie zbiorowe
Informacje:
Inne pozycje tego autora: Opracowanie zbiorowe (20)
- Marketing (PWE) - Miękka
- Wieloletnie rośliny energetyczne (Multico) - Twarda
- Michał Znaniecki Moje życie mój teatr (G+J Gruner+Jahr Polska) - Twarda
- Słownik polsko-niderlandzki niderlandzko-polski czyli jak to powiedzieć po niderlandzku (Level Trading) - Twarda
- Przygody sowy Rozalii-Ćwiczenia grafomotoryczne (WiR) - miękka
- Język angielski w pracy Rozmówki angielskie + CD (Level Trading) - Kartonowa Foliowana
- Lepsze niż ściąga Język polski Gimnazjum Część 1 (Adamantan) - Miękka
- Z ogrodu na stół. Świeżo, kolorowo i zdrowo (Olimp Media) -
- Mistrz i Katarzyna. Hans von Kulmbach i jego.. (Muzeum Narodowe) -
- Podania i Legendy Polskie lektura z opracowaniem (SBM) - Miękka
- Baśnie Polskie i Europejskie lektura z opracowaniem (SBM) - Miękka
- Antologia na 40-lecie RSTK w Rzeszowie (Krywaj) - miękka
- Prawo gospodarcze publiczne w pigułce (C. H. Beck) - Miękka
- Prawo cywilne w pigułce Część ogólna Prawo rzeczowe (C. H. Beck) - Miękka
- Team Up Plus 8 Materiały ćwiczeniowe + kod online (Oxford University Press) -
- Psi patrol. Co za niezwykłe pieski (Media Service Zawada) - miękka
- Peppa Pig Zabawy na śniegu (Media Service Zawada) - miękka
- Prawo konstytucyjne w pigułce + testy online (C. H. Beck) - Miękka
- Uprawnienia rodziców w pracy Poradnik pracodawcy 2024 (Infor) - Kartonowa Foliowana
- Wesołe wyrazy. Blok z tekturą (Trele) -