Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa?

Nowość

Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa?

Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 84,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 84,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa? - Karolina Podlewska

Publikacja jest oryginalnym, niezwykle ciekawym interdyscyplinarnym studium i jednocześnie przestrzenią analizy dziedzictwa, pojęć pokrewnych, jak i różnych kontekstów jego ujęcia. Odwaga w formułowaniu wniosków, niezwykły talent nieszablonowych rozwiązań w prezentacji wyników analiz w postaci tabelarycznej, dar syntezy ważnych i trudnych w prezentacji zagadnień – to tylko niektóre cechy wyróżniające tę publikację. Ma ona cechy studium zmian wartości i postaw o charakterze tożsamościowym dokonujących się w polskim społeczeństwie. Jako taka wpisuje się w ważny nurt przemian świadomości, ale też w dowartościowany w ostatnich dekadach nurt badań potwierdzających głębokie powiązania między sferą polityki i szeroko rozumianej kultury, w tym zwłaszcza religii.



Temat papieskiego dziedzictwa – w kontekście czasu oddalającego nas od momentu jego śmierci i zmieniających się nastrojów społecznych – stanowi zagadnienie niezwykle aktualne. Mimo licznych badań stan wiedzy można uznać za niezadowalający, wymagający pogłębienia. Początkowo temat ten był podejmowany w perspektywie jednoznacznie pozytywnego fenomenu oddziaływania Jana Pawła II na życie publiczne i na samych Polaków. Wówczas negatywne opinie o dziedzictwie Jana Pawła II niemal nie występowały, stanowiły absolutny margines. Jak obecnie, w obliczu negatywnych obecnych zjawisk w obszarze pamięci o papieżu, może wyglądać implementacja dziedzictwa Jana Pawła II do szczegółowych polityk czy strategii państwa? W niniejszej książce przykładem takiej strategii jest projekt polskiej marki narodowej.



Tytułowy dylemat, sprowadza się do tego, czy i na ile dziedzictwo Jana Pawła II może być włączone do strategii marki narodowej Polski.



Ważnym celem publikacji jest weryfikacja, jak przebiega w Polsce proces zarządzania dziedzictwem Jana Pawła II, jaka jest jego specyfika oraz co – w obliczu wielu nowych zjawisk związanych z osobą Jana Pawła II i pamięcią o nim – wpływa na rozumienie dziedzictwa. Z tej perspektywy autorka przedstawia nowe pogłębione spojrzenie na tytułowe dziedzictwo, uzupełnia dotychczasową lukę w badaniach naukowych.

Kraj produkcji: PL

Producent:
Elipsa Dom Wydawniczy i Handlowy
Inflancka 15/198
00-189 Warszawa (Polska)
tel: 22 635 03 01
email: sklep@elipsa.pl


Szczegóły: Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa? - Karolina Podlewska

Tytuł: Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa?
Autor: Karolina Podlewska
Wydawnictwo: Elipsa Dom Wydawniczy I Handlowy
ISBN: 9788380175624
Języki: polski
Rok wydania: 2024
Ilość stron: 534
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Kraj produkcji: PL


Recenzje: Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa? - Karolina Podlewska

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×