Środowisko społeczne a dobrostan i podmiotowość uczniów Wyzwania dla przywództwa edukacyjnego

Książka

Środowisko społeczne a dobrostan i podmiotowość uczniów
Wyzwania dla przywództwa edukacyjnego

Wysyłka:
Dzisiaj*Zamówienie złożone do godz. 12.00 (nie dotyczy przedpłat zaksięgowanych po godz. 12.00). Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu.
Cena katalogowa 49,36 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 49,36 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Środowisko społeczne a dobrostan i podmiotowość uczniów - Joanna Trzópek-Paszkiewicz

Przedmiotem badań – ilościowych i jakościowych – zaprezentowanych w monografii jest wpływ środowiska społecznego na dobrostan i podmiotowość uczniów w szkole, nauczycielskie rozumienie środowiska społecznego oraz to, w jaki sposób informacje o środowisku społecznym uczniów są w szkole gromadzone, analizowane i wykorzystywane. W badaniach uwzględniona została perspektywa uczniów i nauczycieli z trzech szkół reprezentujących różne środowiska społeczne. Książka będzie przydatna zarówno dla badaczy, jak i dla praktyków. To głos na rzecz traktowania zarządzania w edukacji i przywództwa edukacyjnego jako przedsięwzięcia interdyscyplinarnego, na styku nauk o zarządzaniu i jakości, pedagogiki, socjologii, filozofii edukacji czy psychologii. Praktycy znajdą w niej rekomendacje dotyczące wzmacniania przywództwa edukacyjnego, które jest zorientowane na wspólnotę i więzi ze środowiskiem społecznym. Autorka dąży do oceny, w jaki sposób takie elementy środowiska społecznego, jak rodzina, sąsiedztwo, grupa koleżeńska, organizacje pozaszkolne oraz aspekty religijne i kulturowe wpływają na poczucie dobrostanu uczniów oraz ich poczucie autonomii i aktywności w procesie edukacyjnym. […] Książka wpisuje się w szerszy kontekst badań nad wpływem środowiska społecznego na edukację, przyczyniając się do rozwoju wiedzy z tego zakresu. Z recenzji prof. dr hab. Joanny Madalińskiej-Michalak Opracowanie ma charakter interdyscyplinarny. Joanna Trzópek-Paszkiewicz bardzo sprawnie porusza się na pograniczach takich dziedzin, jak zarządzanie, pedagogika (w tym szczególnie pedagogika społeczna i pedagogika ogólna) oraz socjologia i filozofia edukacji. Dobór źródeł oraz sposób ich analizy świadczą nie tylko o erudycji Autorki, lecz przede wszystkim o wysokich kompetencjach w sferze warsztatu naukowego. Prezentuje ona rzadką dziś postawę badawczą, w której najważniejszy do rozwiązania jest dobrze zidentyfikowany problem, mniejsze zaś znaczenie ma wierność kanonom reprezentowanej dyscypliny. Z recenzji prof. dr. hab. Henryka Mizerka O Autorce Joanna Trzópek-Paszkiewicz – doktor nauk o zarządzaniu i jakości, pracowniczka badawczo-dydaktyczna w Zakładzie Przywództwa i Zarządzania w Edukacji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Założycielka i liderka organizacji pozarządowej działającej od 2009 roku na rzecz wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży.

Kraj produkcji: PL

Ostrzeżenia:
Brak ostrzeżeń

Producent:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Michałowskiego 9/2
31-126 Kraków (PL)
tel: 12-631-18-80
email: [email protected]


Szczegóły: Środowisko społeczne a dobrostan i podmiotowość uczniów - Joanna Trzópek-Paszkiewicz

Tytuł: Środowisko społeczne a dobrostan i podmiotowość uczniów
Podtytuł: Wyzwania dla przywództwa edukacyjnego
Autor: Joanna Trzópek-Paszkiewicz
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323354680
Języki: polski
Rok wydania: 2025
Ilość stron: 262
Format: 15.8x23.5cm
Oprawa: Miękka


Recenzje: Środowisko społeczne a dobrostan i podmiotowość uczniów - Joanna Trzópek-Paszkiewicz

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: