Praktykując pedagogikę teatru. Pojęcia, wartości, przykłady
Opracowanie zbiorowe
Praktykując pedagogikę teatru. Pojęcia, wartości, przykłady
Opracowanie zbiorowe
- Wydawnictwo: Instytut Teatralny
- Rok wydania: 2025
- ISBN: 978-83-67682-54-1
- Ilość stron: 238
- Format: 175 x 250 x 20 mm
- Oprawa: miękka ze skrzydełkami
2 - 3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: Praktykując pedagogikę teatru. Pojęcia, wartości, przykłady - Opracowanie zbiorowe
Książka „Praktykując pedagogikę teatru. Pojęcia, wartości, przykłady” to pierwsza w Polsce pozycja tak szeroko opowiadająca o jednym z najgorętszych trendów współczesnego życia teatralnego. Ukazuje spektrum refleksji i doświadczeń osób zajmujących się pedagogiką teatru. Przybliża zagadnienia ważne dla jej historii i teraźniejszości w Polsce. Praca nad jej koncepcją wiązała się z wyzwaniem znalezienia ram opowieści o tej dyscyplinie, które będą oddawać jej charakter – dziedziny żywej, nieprzerwanie rozwijanej przez różne osoby w wielu kontekstach. Do tworzenia tekstów składających się na sześć bloków tematycznych zostało zaproszonych 36 autorek i autorów. To książka, która zachęca zarówno do poznania doświadczeń i refleksji innych osób, jak i do przeglądania się w niej ze swoją własną praktyką i namysłem nad nią.
Ostatecznie publikacja składa się z następujących bloków: „Wprowadzenie”, „O postawach i tożsamości pedagożek i pedagogów w Polsce”, „Ważne hasła w pedagogice teatru”, „Proces – centrum pedagogiki teatru”, „Teatr i szkoła jako kluczowe obszary instytucjonalne pedagogiki teatru” oraz „Warsztat do spektaklu jako forma pracy pedagogiczno-teatralnej”.
Są w niej materiały naukowe (eseje i artykuły oparte na wynikach badań socjologicznych), teksty powstałe w oparciu o rozmowy z praktyczkami i praktykami, a także zadania będące zachętą do samodzielnej refleksji i rozwijania własnych działań. Zamyka ją bibliografia w niestandardowej formie: zamieszczono w niej odnośnik do strony internetowej, na której znajdują się zebrane pozycje, oraz formularz pozwalający dodać brakujące na liście teksty. Dzięki temu bibliografia pedagogiczno-teatralna będzie na bieżąco aktualizowana.
Fragment wstępu książki:
Dwóch dekad potrzeba było pedagogice teatru na zrobienie kariery w polskim teatrze. Pojawiła się na początku XXI wieku na fali zachwytu niemieckimi trendami. Dzięki ciekawości – a może lepiej powiedzieć: wizjonerstwu – ówczesnego dyrektora Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego Macieja Nowaka oraz wiedzy i praktycznym umiejętnościom Justyny Sobczyk mogła ona zakiełkować w tej instytucji, a potem rosnąć powoli, ale konsekwentnie, podlewana troskliwą opieką kolejnych zatrudnianych tam osób. Nie ustawały one w jej promowaniu i pozyskiwaniu ambasadorek i ambasadorów. Zjednywała sobie zainteresowanie ludzi, którzy pragnęli, by teatr był miejscem egalitarnym i dostępnym dla jak najszerszego grona osób, a język teatru służył dyskusji o otaczającej rzeczywistości. (...) Pedagogika teatru od zawsze rozwijała się przez praktykę, ale na polskim gruncie nie szło to w parze z namysłem badawczym – w efekcie teoria tej dyscypliny nie miała szansy na równie intensywny rozkwit. Dział Pedagogiki Teatru jako komórka narodowej instytucji kultury zajmującej się współczesnym życiem teatralnym i badaniami widzi swoją misję w uzupełnianiu tej luki. (...) Zapraszamy do lektury i pracy własnej. Mamy nadzieję, że publikacja stanie się nie tylko uzupełnieniem teoretycznym w polskim piśmiennictwie, ale także przyczynkiem do rozwoju osób zajmujących się pedagogiką teatru.
Szczegóły: Praktykując pedagogikę teatru. Pojęcia, wartości, przykłady - Opracowanie zbiorowe
Tytuł: Praktykując pedagogikę teatru. Pojęcia, wartości, przykłady
Autor: Opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo: Instytut Teatralny
Kod paskowy: 9788367682541
ISBN: 978-83-67682-54-1
Rok wydania: 2025
Ilość stron: 238
Format: 175 x 250 x 20 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Recenzje: Praktykując pedagogikę teatru. Pojęcia, wartości, przykłady - Opracowanie zbiorowe
Informacje:
Inne pozycje tego autora: Opracowanie zbiorowe (20)
- Wieloletnie rośliny energetyczne (Multico) - Twarda
- Lepsze niż ściąga Język polski Gimnazjum Część 1 (Adamantan) - Miękka
- Lepsze niż ściąga Język polski Gimnazjum Część.3 (Adamantan) - Miękka
- Karkonosze mapa 1:50 000 (Eko-Graf) - Miękka
- Nowi Tropiciele. Karty ćwiczeń. Klasa 3. Część 5. Edukacja wczesnoszkolna (WSiP) - miękka
- Nowi Tropiciele. Karty ćwiczeń. Klasa 3. Część 4. Edukacja wczesnoszkolna. Język polski (WSiP) - miękka
- Nowi Tropiciele. Karty ćwiczeń. Klasa 3. Część 3. Edukacja wczesnoszkolna (WSiP) - Miękka
- Nowi Tropiciele. Karty ćwiczeń. Klasa 3. Część 2. Edukacja wczesnoszkolna (WSiP) - miękka
- Nowi Tropiciele. Karty ćwiczeń. Klasa 3. Część 1. Edukacja wczesnoszkolna (WSiP) - miękka
- Nr 484 sherman 75 vol. 1 (Militaria) - miękka
- Baśnie Polskie i Europejskie lektura z opracowaniem (SBM) - Miękka
- Antologia na 40-lecie RSTK w Rzeszowie (KryWaj) - miękka
- Korpus dzieł malarskich Henryka Siemiradzkiego. (Tako) - Twarda
- Team Up Plus 8 Materiały ćwiczeniowe + kod online (Oxford University Press) -
- Peppa Pig. Zabawy na śniegu (Media Service Zawada) - miękka
- Prawo konstytucyjne w pigułce + testy online (C. H. Beck) - Miękka
- Wesołe wyrazy. Blok z tekturą (Trele) -
- Kodeks karny. Komentarz (Wolters Kluwer) - Miękka
- Proces karny bez tajemnic. Testy, zadania, kazusy z odpowiedziami (Wolters Kluwer) - Miękka
- Dzieje 15 Pułku Ułanów Poznańskich (1 Pułku Ułanów Wielkopolskich) (TETRAGON) - oprawa twarda