Are Optimists More Sustainable as Consumers? A Study of Poland, China and India

, , , ,

Książka

Are Optimists More Sustainable as Consumers?
A Study of Poland, China and India

, , , ,

Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 30,70 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 30,70 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Are Optimists More Sustainable as Consumers? - Iwona Escher, Aldona Glińska-Neweś, Fu Yusheng, Brzustewicz Paweł, Singh Anupam

This monograph explores the impact of two personality traits (consumer optimism and consumer pessimism) and three cognitive processes (consumer environmental, health and social consciousness) on sustainable consumer behavior. Drawing on survey data collected from Poland, China, and India, the study examines how these traits and processes interact, and how demographic factors such as consumer age, education, income and household size moderate these relationships across different cultural contexts.

Surprisingly, the findings reveal that not only optimism, but also pessimism can directly and positively influence sustainable behavior. This unexpected result for consumer pessimism challenges common assumptions and opens new avenues for understanding the psychological drivers of sustainable consumption.

With theoretical insights and practical implications for marketers and policymakers, this monograph offers a fresh perspective on the complex nature of sustainable consumer behavior.

Producent:
Wydawnictwo Naukowe UMK
ul. Gagarina 5
87-100 Toruń (PL)
tel: 56 611 48 09
email: [email protected]


Szczegóły: Are Optimists More Sustainable as Consumers? - Iwona Escher, Aldona Glińska-Neweś, Fu Yusheng, Brzustewicz Paweł, Singh Anupam

Tytuł: Are Optimists More Sustainable as Consumers?
Podtytuł: A Study of Poland, China and India
Autor: Iwona Escher, Aldona Glińska-Neweś, Fu Yusheng, Brzustewicz Paweł, Singh Anupam
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323161318
Języki: angielski
Rok wydania: 2025
Ilość stron: 82
Oprawa: Miękka


Recenzje: Are Optimists More Sustainable as Consumers? - Iwona Escher, Aldona Glińska-Neweś, Fu Yusheng, Brzustewicz Paweł, Singh Anupam

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Inne pozycje tego autora: Iwona Escher, Aldona Glińska-Neweś, Fu Yusheng, Brzustewicz Paweł, Singh Anupam (1)