Biznes muzyczny Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii
Patryk Gałuszka
Biznes muzyczny
Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii
Patryk Gałuszka
- Wydawnictwo: Placet
- Rok wydania: 2009
- ISBN: 9788374881463
- Ilość stron: 304
- Format: 16.5x23.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Biznes muzyczny - Patryk Gałuszka
Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie lub podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją tworzących i wykonujących.
Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem?
Postęp technologiczny ? wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu ? całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. ?piractwo internetowe? godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.
Szczegóły: Biznes muzyczny - Patryk Gałuszka
Tytuł: Biznes muzyczny
Podtytuł: Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii
Autor: Patryk Gałuszka
Wydawnictwo: Placet
ISBN: 9788374881463
Języki: polski
Rok wydania: 2009
Ilość stron: 304
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.49 kg