Współczesna myśl pedagogiczna Znaczenia, klasyfikacje, badania
Śliwerski Bogusław
Współczesna myśl pedagogiczna
Znaczenia, klasyfikacje, badania
Śliwerski Bogusław
- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2009
- ISBN: 978-83-7587-305-4
- Ilość stron: 344
- Format: 16.5x24.0cm
- Oprawa: Twarda
Niedostępna
Opis: Współczesna myśl pedagogiczna - Śliwerski Bogusław
Publikacja powstała jako dopełnienie wcześniejszych studiów Autora nad współczesnymi teoriami i nurtami wychowania. Książka nie ma charakteru badań historycznych, gdyż zakres analizowanego rozwoju myśli pedagogicznej ma niedługą historię, a pod pewnymi względami wykracza nawet poza rozwój nauk pedagogicznych, choć te czerpią z nich swoje inspiracje.
Książka jest owocem prowadzonych przez wiele lat badań i dyskusji w środowiskach akademickich w naszym kraju. Kolejne jej fragmenty są wynikiem spotkań i wygłaszanych w czasie konferencji referatów, które miały miejsce na wielu uczelniach wyższych w Polsce. Niektóre były częściowo publikowane w rozproszonych materiałach konferencyjnych czy tomach jubileuszowych. Książka nawiązuje także do zapoczątkowanego w 1989 r. cyklu seminariów i studiów kulturowych, jakie prowadzili profesorowie UMK w Toruniu ? Zbigniew Kwieciński i Lech Witkowski pod nazwą ?Nieobecne dyskursy?. Dzięki nim odtwarzane były nieistniejące i zniszczone w okresie PRL dyskursy pedagogiczne, w tym szeroko rozumiana pedagogika humanistyczna.
Publikacja składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym skoncentrowano się na terminologii wykorzystywanych w badaniach współczesnej myśli pedagogicznej. Drugi rozdział rozwija temat myśli pedagogicznej w ponowoczesnym świecie (metafora pedagogiki jako hipermarketu i labiryntu myśli). W trzecim rozdziale przedstawiono klasyfikacje, typologie i mapy myśli pedagogicznej. Kolejny rozdział zawiera studia porównawcze myśli pedagogicznej. W ostatnim rozdziale rozwinięto problematykę egzemplifikacji badań nad recepcją i krytyką prądów pedagogicznych.
Jest to podręcznik, który powinien być wykorzystywany w kształceniu studentów pedagogiki i pedagogiki specjalnej, a także w doskonaleniu kadr nauczycielskich oraz akademickich. Książka powinna stać się dobrą zachętą dla innych badaczy do dalszych analiz porównawczych współczesnej myśli pedagogicznej.
Szczegóły: Współczesna myśl pedagogiczna - Śliwerski Bogusław
Tytuł: Współczesna myśl pedagogiczna
Podtytuł: Znaczenia, klasyfikacje, badania
Autor: Śliwerski Bogusław
Wydawnictwo: Impuls
Kod paskowy: 9788375873054
ISBN: 978-83-7587-305-4
Języki: polski
Rok wydania: 2009
Ilość stron: 344
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.68 kg
Recenzje: Współczesna myśl pedagogiczna - Śliwerski Bogusław
Informacje:
Inne pozycje tego autora: Śliwerski Bogusław (11)
- Wyspy oporu edukacyjnego (Impuls) - Twarda
- Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki (Impuls) - Twarda
- Uczenie się dzieci (Epideixis) - Miękka
- Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego (Impuls) - miękka ze skrzydełkami
- Kultura rywalizacji i współpracy w szkole (Wolters Kluwer) - Miękka
- Pedagogika homo amans (Difin) - Miękka
- Metody aktywizujące w kształceniu i doskonaleniu.. (Impuls) -
- FreeWolki (Impuls) -
- Czeska edukacja i myśl społeczna (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego) - Miękka ze skrzydełkami
- Szkolne rewolucje (Impuls) - miękka ze skrzydełkami
- Romantyzm w dyskursach pedagogiki kultury (Difin) - Miękka