Matematyczne zadania problemowe w klasach początkowych - między wiedzą osobistą a jej formalizacją

Książka

Matematyczne zadania problemowe w klasach początkowych - między wiedzą osobistą a jej formalizacją

  • Wydawnictwo: Impuls
  • Rok wydania: 2010
  • ISBN: 9788375871326
  • Ilość stron: 366
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 39,80 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 39,80 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Matematyczne zadania problemowe w klasach początkowych - między wiedzą osobistą a jej formalizacją - Kalinowska Alina

Książka jest zaproszeniem do refleksji nad efektami edukacji matematycznej w polskiej szkole. Niedostatek umiejętności matematycznych absolwentów i niechęć do studiowania kierunków technicznych jest obecnie zjawiskiem tyleż powszechnym, co niepokojącym. W tekście podjęto próby wskazania na poziomie edukacji wczesnoszkolnej źródeł przyszłych niepowodzeń matematycznych uczniów. Konstruktywistyczna perspektywa analizowania uczniowskich strategii stosowanych w rozwiązywaniu zadań matematycznych pozwala odczytywać sposoby rozumienia pojęć matematycznych. Szczególnie istotne dla rozpoznania dziecięcych znaczeń matematycznych mają strategie spontanicznie uruchamiane w konfrontacji z problemami matematycznymi. Sposoby radzenia sobie w sytuacjach nowych poznawczo ujawniają jakość konstruowanych znaczeń osobistych, a w konsekwencji użyteczność wiedzy matematycznej w dalszym etapie kształcenia. Badaniu poddane również zostały spontaniczne strategie kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Ujawniają one niski poziom myślenia matematycznego przyszłych nauczycieli oraz usztywnienie matematycznych znaczeń konstruowanych przez nich w trakcie wieloletniego procesu edukacyjnego.



W świetle zaprezentowanych badań może być pewnym zaskoczeniem, że to, co się dzieje na lekcjach matematyki, nie jest tak instrumentalną przestrzenią, jak zwykliśmy sądzić. Obszar wolności, jaki możemy zaproponować uczniom w poszukiwaniu własnych strategii matematycznych nie oznacza chaosu, wręcz przeciwnie, daje być może jedyną szansę na prawdziwe rozumienie pojęć matematycznych.


Szczegóły: Matematyczne zadania problemowe w klasach początkowych - między wiedzą osobistą a jej formalizacją - Kalinowska Alina

Tytuł: Matematyczne zadania problemowe w klasach początkowych - między wiedzą osobistą a jej formalizacją
Autor: Kalinowska Alina
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375871326
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 366
Oprawa: Miękka
Waga: 0.57 kg


Recenzje: Matematyczne zadania problemowe w klasach początkowych - między wiedzą osobistą a jej formalizacją - Kalinowska Alina

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×