Nie-miejsca Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności
Marc Auge
Nie-miejsca Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności
Marc Auge
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Rok wydania: 2010
- ISBN: 9788301161484
- Ilość stron: 86
- Format: 14.3x20.5
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Nie-miejsca Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności - Marc Auge
Wbrew pozornej sprzeczności terminologicznej, jutro, a może już dziś znajdzie się miejsce dla etnologii samotności kończy swój pasjonujący esej na temat nie-miejsc Marc Augé, światowej sławy francuski etnolog i antropolog kulturowy, wieloletni dyrektor paryskiej École des Hautes Études en Sciences Sociales wprowadzając nas w arkana projektu antropologii hipernowoczesności. Tytułowe nie-miejsca to przestrzenie anonimowe, które jednak każdego dnia zapełniają się ludźmi, jak dworce kolejowe, lotniska, stacje metra, supermarkety, pokoje hotelowe na całym świecie czy środki transportu publicznego. Dostęp do nich zapewniają bilety, paszporty, dowody osobiste. I jakkolwiek pojawiamy się w nich codziennie, otoczeni przez podobnych do nas innych, przestrzenie te nie tworzą ani tożsamości, ani relacji, lecz jedynie podobieństwo i samotność.
Marc Augé (ur. 1935) francuski etnolog i antropolog kulturowy, zajmuje się antropologią miasta i nowoczesności, wieloletni kierownik jednej z najbardziej prestiżowych szkół francuskich École des Hautes Études en Sciences Sociales (EHESS). Autor kilkunastu książek tłumaczonych na wiele języków. Jedna z najważniejszych postaci współczesnej antropologii francuskiej.
Szczegóły: Nie-miejsca Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności - Marc Auge
Tytuł: Nie-miejsca Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności
Autor: Marc Auge
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Kod paskowy: 978830116148401
ISBN: 9788301161484
Tytuł oryginału: Non-lieux. Introduction a une anthropologie de la surmodernite.
Tłumacz: Chymkowski Roman
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 86
Format: 14.3x20.5
Oprawa: Miękka
Waga: 0.13 kg