Jak robić interesy w Chinach Jak osiągnąć zyski na rynku rosnącym najszybciej na świecie
Plafker Ted
Jak robić interesy w Chinach
Jak osiągnąć zyski na rynku rosnącym najszybciej na świecie
Plafker Ted
- Wydawnictwo: MT Biznes
- Rok wydania: 2008
- ISBN: 9788362195886
- Ilość stron: 240
- Format: 15.1x23.0
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Jak robić interesy w Chinach - Plafker Ted
Oto książka o Chinach, będąca w zasięgu absolutnie każdego biznesmena, nieoceniony podręcznik tego przedmiotu. Dla zarządzających, menedżerów, przedsiębiorców i inwestorów Jak robić interesy w Chinach to z pewnością przewodnik omawiający od A do Z wszystkie aspekty wykorzystywania i rozwijania okazji biznesowych w Chinach.
Trzeba rozumieć chińskie rynki wschodzące: od biotechnologii i medycyny po energetykę, finanse, media i rozrywkę oraz sfery spoza biznesu. Długoletni analityk spraw chińskich i dziennikarz gospodarczy Ted Plafker oferuje wskazówki osoby z wewnątrz, dotyczące wielu różnych dziedzin niezwykle istotnych dla sukcesu w dwudziestym pierwszym wieku.
Wskazówki i komentarze obejmują:
* Zwrócenie uwagi na guanxi, słowo oznaczające prostą transakcję. Oznacza relacje lub powiązanie w bardzo wąskim znaczeniu. Użyte w kategoriach biznesowych lub biurokratycznych, guanxi ma dużo szersze znaczenie, obejmujące wszystko od powiązań, budowy sieci (networking) aż po wpływy. W przeciwieństwie do drobniejszych spraw związanych z chińską etykietą, ludzie będą od ciebie oczekiwali zrozumienia guanxi i przestrzegania jego reguł.
* Znajomość zarówno potencjału wzrostu jak i pułapek związanych z prowadzeniem interesów. Na przykład struktura joint venture wiąże się z olbrzymim ryzykiem i zazwyczaj gwarantuje solidną porcję frustracji wynikającej z zachowań lokalnego partnera. Jednakże starannie dobrany partner może być źródłem istotnych korzyści: potencjalnego dostępu do ziemi, kanałów dystrybucji, licencji gospodarczych, wykwalifikowanych pracowników, wielorakich powiązań i wsparcia rządu.
* Zrozumienie niuansów kulturowych. Niezliczone historie opowiadane przez ludzi z działów sprzedaży i marketingu pomogą uniknąć gaf takich jak ta: reklama telewizyjna firmy Nike Chamber of Fear z gwiazdą NBA Hebronem Jamesem wywołała w Chinach oburzenie, gdy zarzucono jej, że w niedopuszczalny sposób uraża dumę narodową.
To oczywista prawda, że Chiny są najszybciej rosnącą gospodarką na świecie. Co nie jest oczywiste, można znaleźć w tej książce dokładnie to, jak zachodnie firmy mogą znaleźć punkt oparcia i zwiększyć swoje zyski, prowadząc od wewnątrz interesy z tą największą superpotęgą.
O AUTORZE
Ted Plafker jest korespondentem w pekińskim biurze The Economist i zajmuje się
gospodarką, polityką oraz kulturą Chin już od roku 1989. Jako niezależny korespondent w
Chinach był autorem publikacji w amerykańskich i międzynarodowych dziennikach i
czasopismach, takich jak Washington Post, Boston Globe, San Francisco Examiner, Science, Independent czy International Herald Tribune.
OPINIE
Ted Plafker zna historię sukcesów a także kolosalnych porażek charakteryzujących zagraniczną obecność w tym kraju od czasu, gdy w latach osiemdziesiątych dwudziestego wieku chińskie drzwi ponownie otworzyły się na biznes. Dwadzieścia lat zmagań, negocjacji i życia wśród Chińczyków pozwoliło mu ogarnąć niesamowicie szerokim spojrzeniem sposób, w jaki myślą i prowadzą oni interesy, a czytelnik jest szczęśliwym beneficjentem tego bogactwa wiedzy. Weź tę książkę ze sobą do samolotu, trzymaj ją w teczce i często do niej sięgaj.
- Scott O. Seligmann, autor książki Chinese Business Etiquette
Świetnie wyważone i praktyczne wprowadzenie w środowisko biznesowe najszybciej rosnącego rynku współczesnego świata Książka powinna stać się najważniejszą lekturą każdej firmy planującej prowadzić interesy w Chinach.
- Patrick Powers, wiceprezes China Mundoro Miting
Przystępny, kompetentny przewodnik powinien być przechowywany na półce na poziomie wzroku i wyjmowany stamtąd zawsze, kiedy potrzebujemy zrozumieć coś z dziedziny finansowania projektów i etykiety biznesu. To najlepszy dostępny elementarz chińskiego biznesu.
- Anne Stevenson, chiński przedsiębiorca internetowy
Szczegóły: Jak robić interesy w Chinach - Plafker Ted
Tytuł: Jak robić interesy w Chinach
Podtytuł: Jak osiągnąć zyski na rynku rosnącym najszybciej na świecie
Autor: Plafker Ted
Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788362195886
Język oryginału: angielski
Języki: polski
Rok wydania: 2008
Ilość stron: 240
Format: 15.1x23.0
Oprawa: Miękka
Waga: 0.36 kg