Kultura popularna Konteksty teoretyczne i społeczno-kulturowe
Kultura popularna
Konteksty teoretyczne i społeczno-kulturowe
- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2009
- ISBN: 9788375874341
- Ilość stron: 330
- Format: 16.5x24.4cm
- Oprawa: Twarda
Niedostępna
Opis: Kultura popularna
Jeszcze dwie, trzy dekady temu pojęcia kultura popularna i nauka wydawały się całkowicie rozłączne. Badanie popkultury uznawane było za zajęcie niepoważne. Muzyka, moda, reklama, mydlane opery, bohaterowie gier komputerowych itp. wszystko to zdawało się mało istotne w porównaniu z polityką, ekonomią, filozofią czy kulturą wysoką (której symbolami mogą być muzyka Beethovena czy dramaty Szekspira). Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej.
Przechadzając się po największych księgarniach Waszyngtonu czy Londynu, ma się niekiedy wrażenie, że amerykańska i brytyjska wiedza o społeczeństwie została zdominowana przez zagadnienia związane z popkulturą. Ileż to książek napisano o lalce Barbie! Ileż monografii doczekała się amerykańska piosenkarka Madonna!
Na półkach księgarskich dzieła poświęcone tym pop-super-bohaterom zdają się wypierać klasyczne interpretacje dzieł Dostojewskiego czy Zoli.
Również w Polsce rośnie zainteresowanie popkulturą także w kontekście naukowym (w ostatnim okresie pojawiła się duża liczba publikacji poświęconych różnym poptendencjom czy popzjawiskom). Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, wpisuje się więc w popularną tendencję we współczesnych naukach o kulturze i edukacji. Będzie stanowić jak wierzymy interesujący przypis do dyskusji na temat współczesnych konstrukcji tożsamości w kontekście ich swoistej popkulturyzacji.
Agnieszka Gromkowska-Melosik
Zbyszko Melosik
Szczegóły: Kultura popularna
Tytuł: Kultura popularna
Podtytuł: Konteksty teoretyczne i społeczno-kulturowe
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375874341
Języki: polski
Rok wydania: 2009
Ilość stron: 330
Format: 16.5x24.4cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.64 kg