Kolor w kulturze

Książka

Kolor w kulturze

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
  • Rok wydania: 2010
  • ISBN: 9788323125259
  • Ilość stron: 358
  • Format: 15.8x22.8cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 54,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 54,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Kolor w kulturze

Kolorem ludzie posługują się intencjonalnie we wszystkich kulturach, a jednocześnie używają go w sposób bardzo zróżnicowany zarówno w zakresie palety barw, jak i przypisywanych jej znaczeń oraz celów jej zastosowania. Kolor może więc znaleźć się w centrum debaty dotyczącej uniwersalizmu

i różnorodności kulturowej. Dzięki niemu możemy odkrywać różnice istniejące między kulturami (np. kolor żałoby: w Polsce czerń, w Japonii biel; kolory tradycyjnych strojów: indygo Tuaregów, czerwień Masajów), ale też z przemian zachodzących w obrębie jednej kultury. Za pomocą koloru próbujemy również

charakteryzować pewne zjawiska w kulturze, a nawet całe kultury (np. czarna msza, czarne koszule, białe kołnierzyki, białe plamy w historii, pomarańczowa rewolucja, green peace, rasa żółta, rasa biała, kultura czarnej Afryki, szarzyzna epoki PRL-u czy think pink jako synonim kultury amerykańskiej). Książka ta w całości poświęcona jest analizie funkcji i znaczeń kolorów występujących w różnych sferach życia kulturowego (od tekstów autorów łacińskich poprzez średniowieczne kodeksy iluminowane aż po sztuki teatralne Bergmana, filmy Kieślowskiego czy debaty telewizyjne oraz widowiska sportowe i młodzieżowe subkultury). Książka podzielona została na pięć dużych rozdziałów: I. Kolor w słowie II. Kolor w obrazie III. Kolor w teatrze i w filmie IV. Kolor w mediach i przestrzeni publicznej V. Kolor a tożsamość indywidualna i zbiorowa. Publikację otwierają więc refleksje nad znaczeniem słowa kolor, zamykają zaś rozważania dotyczące koloru jako takiego i roli, jaką spełnia on w rzeczywistości społecznej. Znaleźć możemy tutaj zatem szeroki wachlarz zagadnień począwszy od kwestii etymologicznych związanych z kolorami, a skończywszy na ich funkcjach perswazyjnych i marketingowych.


Szczegóły: Kolor w kulturze

Tytuł: Kolor w kulturze
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323125259
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 358
Format: 15.8x22.8cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.53 kg


Recenzje: Kolor w kulturze

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×