Marka narodowa Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju
Marta Hereźniak
Marka narodowa
Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju
Marta Hereźniak
- Wydawnictwo: PWE
- Rok wydania: 2010
- ISBN: 9788320818987
- Ilość stron: 228
- Format: 16.0x23.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Marka narodowa - Marta Hereźniak
W warunkach intensyfikacji wzajemnych powiązań między krajami budowanie wizerunku i reputacji (marki) narodowej wiąże się z poszukiwaniem przez nie sposobów prezentacji własnych atutów oraz skutecznych metod podnoszenia konkurencyjności gospodarczej. Państwa narodowe coraz częściej odwołują się do metod i narzędzi stosowanych przez przedsiębiorstwa w celu zbudowania swojej pozycji rynkowej. Budowanie marki i zarządzanie nią to jeden z najistotniejszych obszarów, w których kraje przejmują wzorce od przedsiębiorstw. Branding narodowy (budowanie marki narodowej) jest zjawiskiem, które odnosi się do aktywności instytucji państwa na poziomie centralnym i lokalnym oraz podmiotów prywatnych i publicznych (stowarzyszeń, grup społecznych, zawodowych itp.), podejmowanej w celu wypracowania i komunikowania przewag konkurencyjnych kraju. Książka jest wynikiem kilkuletniego doświadczenia autorki w pracy nad programem Marka dla Polski, a także szczegółowych badań i analiz dotyczących najlepszych praktyk, metod i strategii budowania marek narodowych państw z całego świata. Powstała ona z myślą o różnych środowiskach zainteresowanych budowaniem marek narodowych lub zaangażowanych w ten proces. Z uwagi na swoją strukturę, obecność studiów przypadków oraz kompleksowe ujęcie tematyki, może stanowić aktualny podręcznik akademicki dla studentów różnych kierunków nauk społecznych. Ponadto, może być traktowana jako kompendium wiedzy i dobrych praktyk dla polskich instytucji publicznych. Zawarto w niej gotowe wskazówki dla instytucji publicznych, które uczestniczą w procesie budowania marki narodowej Polski. Może także stanowić źródło inspiracji dla menedżerów firm zainteresowanych udziałem w tym procesie, ważnym zagadnieniem w niej poruszanym jest bowiem znaczenie marek firm i produktów w brandingu narodowym. Zawiera przykłady form i metod włączania firm w proces budowania marki narodowej oraz wskazówki dotyczące wykorzystania kraju pochodzenia jako elementu wyróżniającego markę na rynku.
Szczegóły: Marka narodowa - Marta Hereźniak
Tytuł: Marka narodowa
Podtytuł: Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju
Autor: Marta Hereźniak
Wydawnictwo: PWE
ISBN: 9788320818987
Język oryginału: polski
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 228
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.41 kg