Jakościowe metody badań marketingowych Jak zrozumieć konsumenta
Dominika Maison
Jakościowe metody badań marketingowych
Jak zrozumieć konsumenta
Dominika Maison
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Rok wydania: 2015
- ISBN: 9788301164249
- Ilość stron: 288
- Format: 16.5x24.0cm
- Oprawa: Miękka
1 - 3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: Jakościowe metody badań marketingowych - Dominika Maison
Badania jakościowe, chociaż od lat pełnią ważną rolę w podejmowaniu decyzji marketingowych, prowadzone i wykorzystywane są dosyć intuicyjnie. Autorka przekonuje, że w świetle dokonań współczesnej psychologii należy zrewidować tradycyjne spojrzenie na konsumenta. Wiedzę tę warto uwzględniać na każdym etapie prowadzonych badań marketingowych, począwszy od konstruowania schematów badań, scenariuszy wywiadów, przez decyzje o tym, o co pytać respondentów wprost, a co próbować zrozumieć w sposób pośredni, aż po analizę i interpretację wyników badań, która powinna wykraczać poza deklaracje respondentów. Publikacja jest adresowana do studentów i wykładowców marketingu, zarządzania, ekonomii, psychologii, socjologii, stanowi także ważne źródło wiedzy dla praktyków - pracowników firm realizujących badania marketingowe i pracowników działów marketingu zlecających te badania. Książka Dominiki Maison jest na polskim rynku pierwszą książką, w której prezentowane jest w sposób jasny, atrakcyjny i pragmatyczny nowoczesne podejście do jakościowych badań marketingowych. Autorka łączy kompetencje rasowego psychologa akademickiego - na bieżąco śledzącego najnowsze dyskusje i idee, z kompetencjami doświadczonego badacza rynku. Dzięki temu idee naukowe okazują się użyteczne, a badania marketingowe - interesujące poznawczo (szczególnie cenne są w książce przykłady zaczerpnięte z autentycznych badań). Na podkreślenie zasługuje też połączenie zrozumienia potrzeb marketingu - wszak badania mają marketingowi właśnie dostarczyć zrozumienia i informacji, z głęboką wiedzą o samych badaniach jakościowych - które nie powinny być nadużywane ani lekceważone. Autorka jest niezwykle uczciwa i rzetelna w prowadzonej przez siebie dyskusji : ukazuje pożytki z dobrych badań jakościowych, ale i ich słabe strony; podkreśla zawsze w nich obecny element subiektywnej interpretacji tego, co się zobaczyło i usłyszało. Tym samym, badanie jakościowe - i to chyba jest jego największy walor - jest według autorki zaproszeniem do myślenia i dyskusji. (Prof. Anna Giza)
Szczegóły: Jakościowe metody badań marketingowych - Dominika Maison
Tytuł: Jakościowe metody badań marketingowych
Podtytuł: Jak zrozumieć konsumenta
Autor: Dominika Maison
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301164249
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 288
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.42 kg
Recenzje: Jakościowe metody badań marketingowych - Dominika Maison
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Inne pozycje tego autora: Dominika Maison (6)
- Wartości polityka społeczeństwo (Scholar) - Twarda
- Jakościowe metody badań marketingowych (Wydawnictwo Naukowe PWN) - Miękka
- Polak w świecie finansów (Wydawnictwo Naukowe PWN) - Twarda
- Psychologia konsumenta (Wydawnictwo Naukowe PWN) - Miękka
- Jakościowe metody badań społecznych. Podejście aplikacyjne (Wydawnictwo Naukowe PWN) - Miękka
- Brand Equity (Wydawnictwo Naukowe PWN) - Miękka