Wartości interesy struktury społeczne Uwarunkowania ludzkiej kreatywności i partycypacji w życiu publicznym
Wartości interesy struktury społeczne
Uwarunkowania ludzkiej kreatywności i partycypacji w życiu publicznym
- Wydawnictwo: Norbertinum
- Rok wydania: 2010
- ISBN: 9788372224217
- Ilość stron: 254
- Format: 17.0x24.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Wartości interesy struktury społeczne
Tomem Wartości interesy struktury społeczne. Uwarunkowania ludzkiej kreatywności i partycypacji w życiu publicznym, Katedra Socjologii Makrostruktur i Ruchów Społecznych KUL rozpoczęła edycję serii Studia nad wartościami. Perspektywa socjologii makrostruktur i ruchów społecznych. Tytuł prezentowanej serii wydawniczej odnosi się do szeroko rozumianych kategorii aksjologicznych, z perspektywy których socjolog dokonuje oglądów i następnie konstruuje obrazy badanych podmiotów i fenomenów życia społecznego. Myślą przewodnią pierwszego tomu jest założenie, że w życiu publicznym, w strukturach społecznych mamy do czynienia m.in. z dwoma regulatorami postaw i zachowań. Pierwszy z nich to aksjologiczny wymiar, w obrębie którego funkcjonują różne hierarchie czy systemy wartości, determinujące w taki czy inny sposób kreatywność i partycypację podmiotów w życiu społecznym. Drugi regulator pragmatyczny obejmuje utylitarne nastawienia do deklarowanych wartości czy prezentowanych publicznie postaw i zachowań, uwarunkowane określonymi interesami (indywidualnymi, grupowymi). Aplikowanie takiego podejścia badawczego pozwala socjologowi na ujmowanie m.in.: różnych społecznych więzi, integracji, ale także dystansów, antagonizmów i hierarchii.
Szczegóły: Wartości interesy struktury społeczne
Tytuł: Wartości interesy struktury społeczne
Podtytuł: Uwarunkowania ludzkiej kreatywności i partycypacji w życiu publicznym
Wydawnictwo: Norbertinum
Kod paskowy: 9788372224101
ISBN: 9788372224217
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 254
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.45 kg