Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku

Książka

Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku

Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 18,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 18,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku - Łódzki Bartłomiej

Agenda-setting to teoria i metoda badawcza stworzona w latach siedemdziesiątych XX w. przez amerykańskich badaczy: prof. M.McCombsa i D.Shawa. Celem badań jest poszukiwanie korelacji zachodzących pomiędzy eksponowanymi przez media masowe wydarzeniami, a postrzeganiem ich jako najważniejsze przez opinię publiczną.

Książka Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych to jedne
z pierwszych studiów empirycznych nad komunikowaniem politycznym w Polsce. Autor ukazuje w niej proces agenda-setting z perspektywy określanej przez twórców teorii jako ?masowe przekonanie?. Ten typ badań nie analizuje wpływu mediów na agendę konkretnych jednostek, ale dowodzi możliwości ich oddziaływania na przenoszenie ważności wybranych kwestii eksponowanych w mediach w opinii części społeczeństwa. Analizie poddane zostały relacje medialne z kampanii wyborczych (parlamentarnej i prezydenckiej) 2005 r. Ze względu na specyfikę kalendarza wyborczego obie kampanie odbywały się niemal równolegle. Wpływało to w zasadniczy sposób na ich przebieg, rezultaty i sposób relacjonowania przez dziennikarzy wieczornych audycji informacyjnych trzech największych stacji telewizyjnych w Polsce.
W publikacji zaprezentowano zarówno teoretyczny jak i praktyczny aspekt badań nad agenda-setting.


Szczegóły: Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku - Łódzki Bartłomiej

Tytuł: Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku
Autor: Łódzki Bartłomiej
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Seria: KOMUNIKOWANIE I MEDIA
ISBN: 9788322931882
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 236
Oprawa: Miękka


Recenzje: Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku - Łódzki Bartłomiej

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×