Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku
Łódzki Bartłomiej
Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku
Łódzki Bartłomiej
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
- Rok wydania: 2010
- ISBN: 9788322931882
- Ilość stron: 236
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku - Łódzki Bartłomiej
Agenda-setting to teoria i metoda badawcza stworzona w latach siedemdziesiątych XX w. przez amerykańskich badaczy: prof. M.McCombsa i D.Shawa. Celem badań jest poszukiwanie korelacji zachodzących pomiędzy eksponowanymi przez media masowe wydarzeniami, a postrzeganiem ich jako najważniejsze przez opinię publiczną.
Książka Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych to jedne
z pierwszych studiów empirycznych nad komunikowaniem politycznym w Polsce. Autor ukazuje w niej proces agenda-setting z perspektywy określanej przez twórców teorii jako ?masowe przekonanie?. Ten typ badań nie analizuje wpływu mediów na agendę konkretnych jednostek, ale dowodzi możliwości ich oddziaływania na przenoszenie ważności wybranych kwestii eksponowanych w mediach w opinii części społeczeństwa. Analizie poddane zostały relacje medialne z kampanii wyborczych (parlamentarnej i prezydenckiej) 2005 r. Ze względu na specyfikę kalendarza wyborczego obie kampanie odbywały się niemal równolegle. Wpływało to w zasadniczy sposób na ich przebieg, rezultaty i sposób relacjonowania przez dziennikarzy wieczornych audycji informacyjnych trzech największych stacji telewizyjnych w Polsce.
W publikacji zaprezentowano zarówno teoretyczny jak i praktyczny aspekt badań nad agenda-setting.
Szczegóły: Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku - Łódzki Bartłomiej
Tytuł: Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku
Autor: Łódzki Bartłomiej
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Seria: KOMUNIKOWANIE I MEDIA
ISBN: 9788322931882
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 236
Oprawa: Miękka
Recenzje: Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku - Łódzki Bartłomiej
Informacje:
Inne pozycje tego autora: Łódzki Bartłomiej (4)
- Biologia na czasie 3. Maturalne karty pracy dla liceum ogólnokształcącego i technikum, zakres rozszerzony - Szkoła ponadpodstawowa (Nowa Era) - miękka
- Standardy kardiologiczne 2022 okiem echokardiografisty (Medical Tribune) - Miękka
- Media a wartości demokratyczne / SBP (SBP) - Miękka
- Pakiet: Podręcznik + maturalne karty pracy. Biologia na czasie 3. Zakres rozszerzony. Liceum i technikum. Klasa 3. Edycja 2024. (Nowa Era) -