Nieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckich
Rutkowska-Tomaszewska Edyta
Nieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckich
Rutkowska-Tomaszewska Edyta
- Wydawnictwo: Wolters Kluwer
- Rok wydania: 2011
- ISBN: 9788326413469
- Ilość stron: 204
- Format: 14.5x20.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Nieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckich - Rutkowska-Tomaszewska Edyta
Zagadnienie nieuczciwych praktyk na rynku bankowych usług konsumenckich na tle usług finansowych mieści się w zakresie szeroko rozumianego prawa konsumenckiego. Tematyka ta jest niezwykle aktualna z uwagi na fakt wejścia w życie w grudniu 2007 r. ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, stanowiącej implementację dyrektywy 2005/29/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym. Ustawa ta wzmacnia pozycję konsumenta na rynku i przewiduje dodatkowe rozwiązania w zakresie dochodzenia roszczeń konsumenckich, wynikających ze stosowania przez przedsiębiorców nieuczciwych praktyk rynkowych.
Książka prezentuje przykłady nieuczciwych praktyk rynkowych na rynku usług bankowych (w bankowym obrocie konsumenckim), w postaci:
- nieuczciwej i wprowadzającej w błąd reklamy usług bankowych,
- naruszania obowiązków informacyjnych przez banki jako praktyki wprowadzającej w błąd,
- nieuczciwych praktyk związanych z kodeksami dobrych praktyk.
Stan prawny na 1 maja 2011 roku
Szczegóły: Nieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckich - Rutkowska-Tomaszewska Edyta
Tytuł: Nieuczciwe praktyki na rynku bankowych usług konsumenckich
Autor: Rutkowska-Tomaszewska Edyta
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Seria: PORADNIKI BRANŻOWE
ISBN: 9788326413469
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 204
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.22 kg