Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych
Gajdzica Zenon
Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych
Gajdzica Zenon
- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2011
- ISBN: 9788375876307
- Ilość stron: 230
- Format: 16.0x23.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych - Gajdzica Zenon
Treść książki jest rezultatem kilkuletnich badań nad integracyjną formą kształcenia prowadzonych na terenie województwa śląskiego w latach 20072010. Podjęta problematyka została ulokowana w kontekście sytuacji trudnych związanych z codzienną pracą w klasie integracyjnej. Dotyczy ona między innymi organizacji pracy lekcyjnej, oceniania, kwalifikowania uczniów do zespołu klasowego, rozmieszczenia uczniów w przestrzeni sali lekcyjnej, kwalifikacji i kompetencji nauczycieli pracujących w tych klasach. Zagadnienia te zostały osadzone w licznych kategoriach analitycznych zaczerpniętych z pola różnych nauk społecznych i humanistycznych (np. w koncepcjach antynomii, wiedzy potocznej, kapitału społecznego, wsparcia czy konfliktu). Ostatni rozdział części empirycznej książki zawiera opinie nauczycieli o korzyściach i sytuacjach pozytywnych omawianej formy kształcenia.
Prócz części empirycznej książka zawiera szerokie wprowadzenie obejmujące dyskusję nad zasadnością podziału badań na teoretyczne i praktyczne w pedagogice, ze szczególnym uwzględnieniem eksploracji kształcenia integracyjnego, oraz zakończenie ukazujące drogi badawcze kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Szczegóły: Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych - Gajdzica Zenon
Tytuł: Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych
Autor: Gajdzica Zenon
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375876307
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 230
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.38 kg