Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych

Książka

Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych

  • Wydawnictwo: Impuls
  • Rok wydania: 2011
  • ISBN: 9788375876338
  • Ilość stron: 308
  • Format: 16.0x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 44,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 44,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych - Zuzanna Zbróg

Publikacja ma charakter empirycznego studium porównawczego różnych typów niepublicznych szkół podstawowych działających na terenie województwa świętokrzyskiego (badanie pełne). Przeanalizowano identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych najważniejszych zbiorowości szkolnych: nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Tłem dla porównań są szkoły publiczne wybrane do badań na zasadzie doboru celowego. Autorka ma świadomość, że wyniki uzyskane z prób celowych uprawniają do wnioskowania o charakterze ograniczonym, odnoszącym się jedynie do badanych szkół, dlatego dane uzyskane ze szkół publicznych przedstawiono w przypisach.

Książka liczy pięć rozdziałów: Rozdziały 1 i 2 tworzą część teoretyczną pracy, natomiast pozostałe ? empiryczną.

Część teoretyczna jest próbą usystematyzowania niezbędnej wiedzy na temat definicji i koncepcji potrzeb, ich klasyfikacji oraz kategoryzacji. Stanowi inspirację przeprowadzonych badań empirycznych. Znajduje się w niej także rozdział dotyczący szkoły jako instytucji i organizacji społecznej, a zwłaszcza ?organizacji uczącej się?, której cechą charakterystyczną jest umiejętność nieustającego rozwoju szkoły przez reagowanie na zróżnicowane i zmienne potrzeby należących do niej zbiorowości. Analizie ? na podstawie literatury przedmiotu badań ? poddano również stan wiedzy na temat funkcjonowania niepublicznych szkół podstawowych w kontekście wpływu transformacji ustrojowej na przemiany edukacyjne.

W części empirycznej przedstawiono metodologiczne założenia badań własnych (rozdział 3). Ukazano cele, problemy badawcze oraz przyjęty model badań. Ponadto zarysowano przebieg i organizację badań, uwzględniając odpowiednie ? dla przyjętej koncepcji ? metody i narzędzia badawcze. Można tu także znaleźć charakterystykę badanych szkół oraz respondentów (rozdział 4). Rozdział 5 przedstawia szczegółowe wyniki badań własnych odnoszące się do tych kategorii potrzeb społecznych, w zakresie których uzyskano najciekawsze rezultaty. Skoncentrowano się na następujących grupach potrzeb społecznych: łączności, przynależności do grupy, więzi emocjonalnej, społecznej akceptacji, społecznej gratyfikacji, organizacji, współuczestnictwa, ochrony i autonomii?


Szczegóły: Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych - Zuzanna Zbróg

Tytuł: Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych
Autor: Zuzanna Zbróg
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375876338
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 308
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.46 kg


Recenzje: Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych - Zuzanna Zbróg

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: