Kategorie pojęciowe edukacji w przestrzeni interdyscyplinarnych interpretacji
Kategorie pojęciowe edukacji w przestrzeni interdyscyplinarnych interpretacji
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Rok wydania: 2011
- ISBN: 9788323331308
- Ilość stron: 190
- Format: 16.0x23.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Kategorie pojęciowe edukacji w przestrzeni interdyscyplinarnych interpretacji
Autorzy tekstów zawartych w książce koncentrują uwagę na wybranych kategoriach pojęciowych współczesnej edukacji. Barbara Skarga sądziła, że kategoria wyznacza pole teoretyczne badań, a jednocześnie sama może być przedmiotem analiz. Wynika stąd zarówno zmienny, historyczny charakter ujęcia kategorii, jak i możliwość interdyscyplinarnego rozpatrywania jej istoty. Redaktorzy tomu mają nadzieję, że - jak stwierdzają we wstępie - analiza kategorii pozwoli wyjść poza modernistyczną, zamkniętą strukturę pojęć, gdyż kategorie mogą mieć charakter polisemantyczny i teoriotwórczy, otwierają "przestrzeń dyskursu o procesach i podmiotach edukacji w kulturowych warunkach tekstualizacji i metaforyzacji postrzegania świata", pozwalają opisać nie tylko to, "co powszechne i standardowe", ale także to, "co ambiwalentne, peryferyjne, marginalne i jednostkowe". Te deklaracje zwiększają zainteresowanie podjętą problematyką.
Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego
Szczegóły: Kategorie pojęciowe edukacji w przestrzeni interdyscyplinarnych interpretacji
Tytuł: Kategorie pojęciowe edukacji w przestrzeni interdyscyplinarnych interpretacji
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323331308
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 190
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.3 kg
Redakcja: Gaweł Anna, Bieszczada Bogusław