Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym
Lisowska-Magdziarz Małgorzata
Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym
Lisowska-Magdziarz Małgorzata
- Wydawnictwo: Łośgraf
- Rok wydania: 2010
- ISBN: 9788362726592
- Ilość stron: 382
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym - Lisowska-Magdziarz Małgorzata
Autorka jako pierwsza na polskim rynku wydawniczym podejmuje problematykę komercyjnej popkultury dziecięcej. W rozdziale wstępnym omawia kwestie enkulturacji, socjalizacji, kształtowania kompetencji komunikacyjnych i kulturowych oraz roli w tych procesach mediów i popkultury, a także rodziny, rówieśników, Kościoła itp., ze szczególnym uwzględnieniem sprzeczności w przesłaniu i sposobie oddziaływania tych instytucji. Kolejne rozdziały to krótkie eseje - analizy zjawisk z szeroko pojętej kultury popularnej dla dzieci: zabawek (LEGO, czyli do czego służą zabawki) gier, filmów, książek (Harry Potter i Mr Hyde, czyli o podwójnym życiu kultury dziecięcej) czasopism, reklam (Wszyscy mają Mambę, czyli do kogo mówi reklama) kultowych bohaterów, pod kątem opisu tego, jak razem tworzą konsekwentny - choć w wielu miejscach wewnętrznie sprzeczny - system socjalizacji dziecka do roli konsumenta.
Odrębna grupa esejów poświęcona jest specyficznemu traktowaniu dziecka przez rodziców (Baby Einstein, czyli dziecko jako projekt kompetencyjny; Dziecko-bombonierka, czyli o tym, co przewidział Thorstein Veblen) oraz problemom szerszych zmian zachodzących w społeczeństwie (KAGOY, czyli zanikanie dzieciństwa; Dozwolone do lat 18 - nastoletniość jako ideał; Kidult - infantylizacja dorosłych).
Książka jest przeznaczona dla socjologów, pedagogów, kulturoznawców i medioznawców.
Ta książka została oparta na zapiskach czynionych w pierwszych dziesięciu latach życia [?] przeciętnego polskiego dziecka na początku XXI wieku. Jej bohaterami są Feliks i inne dzieci
z jego klasy, sąsiedztwa, rodziny, ale głównym tematem są media i kultura popularna;
to, jak przy ich udziale [?] dokonuje się socjalizacja [?] dziecka do życia w [?] społeczeństwie konsumpcyjnym.
Pierwsza na polskim rynku książka o komercyjnej popkulturze dziecięcej!
Szczegóły: Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym - Lisowska-Magdziarz Małgorzata
Tytuł: Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym
Autor: Lisowska-Magdziarz Małgorzata
Wydawnictwo: Łośgraf
ISBN: 9788362726592
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 382
Oprawa: Miękka