Strategie marketingowe w instytucjach kultury
Łukasz Wróblewski
Strategie marketingowe w instytucjach kultury
Łukasz Wróblewski
- Wydawnictwo: PWE
- Rok wydania: 2012
- ISBN: 9788320819823
- Ilość stron: 236
- Format: 14.5x20.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Strategie marketingowe w instytucjach kultury - Łukasz Wróblewski
Przemiany rynkowe, rozwój technologiczny i cywilizacyjny oraz globalizacja konsumpcji i jej wirtualizacja wywołały istotne zmiany w funkcjonowaniu podmiotów rynkowych w Polsce, w tym w sferze kultury wysokiej. Najważniejsza z nich to prywatyzacja przejawiająca się m.in. w przekazaniu samorządom większości publicznych instytucji kultury. Państwo przestało być jedynym zarządcą i mecenasem kultury, w związku z czym jego udział w finansowaniu tego typu instytucji wyraźnie się zmniejszył, wzrósł natomiast udział innych sektorów głównie sektora samorządowego, ale również pozarządowego (non profit) i prywatnego.
W instytucjach kultury, które przyjęły orientację rynkową, niezbędne okazało się zatem określenie potrzeb rynku docelowego i dostosowanie do nich komponentów marketingu-mix przy jednoczesnym aktywnym kreowaniu potrzeb za pomocą określonych instrumentów marketingowych. Równie istotne stało się przyjęcie długofalowego spojrzenia na potrzeby społeczeństwa i w konsekwencji strategicznego podejścia do podejmowanych działań marketingowych. Podstawą funkcjonowania instytucji kultury jest bowiem nie tylko upowszechnianie wybranych przez kierownictwo określonych dzieł sztuki, lecz także respektowanie woli słuchaczy w procesie podejmowania decyzji.
Szczegóły: Strategie marketingowe w instytucjach kultury - Łukasz Wróblewski
Tytuł: Strategie marketingowe w instytucjach kultury
Autor: Łukasz Wróblewski
Wydawnictwo: PWE
ISBN: 9788320819823
Język oryginału: polski
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 236
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.33 kg