Fenomenologie Socjologia versus pedagogika przesłanki instytyucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej
Mirosław Kowalski, Daniel Falcman
Fenomenologie Socjologia versus pedagogika
przesłanki instytyucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej
Mirosław Kowalski, Daniel Falcman
- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2011
- ISBN: 9788375878547
- Ilość stron: 182
- Format: 16.0x23.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Fenomenologie Socjologia versus pedagogika - Mirosław Kowalski, Daniel Falcman
Głos twierdzeń zawartych w książce to owoc nieraz żmudnych, zawsze intensywnych, podejmowanych z ferworem debat, polemik, konsultacji odbywanych w Instytutach Socjologii, Filozofii oraz Kulturoznawstwa Uniwersytetu Poznańskiego.
Od czasów wydania Fenomenologii a socjologii, pracy zbiorowej pod redakcją Z. Krasnodębskiego, upłynęło ponad dwadzieścia lat. Zdaniem A. Nowaka, istnieje paląca potrzeba odrestaurowania naukowej episteme w przedmiocie socjologicznych fenomenologii. My, jako autorzy tej książki, interpretujemy tę przytomną konstatację A. Nowaka, jako zaproszenie do nadania socjologicznym fenomenologiom nowego kształtu teoretycznego, sproblematyzowania ich podstaw, wzbogacenia o oryginalne konstrukcje empiryczne ? nie zaś wyłącznie uzupełnienie kwestii wówczas zaniechanych czy potraktowanych zdawkowo, choć i to istotne.
Niezależnie od imponderabiliów analiz teoriopoznawczych, które spełni ów teks, niedopuszczającym pola widzenia autorów celem studiów jest uprzystępnienie fenomenologii jako formacji intelektualnej nieenigmatycznej, a już na pewno nieezoterycznej.
Szczegóły: Fenomenologie Socjologia versus pedagogika - Mirosław Kowalski, Daniel Falcman
Tytuł: Fenomenologie Socjologia versus pedagogika
Podtytuł: przesłanki instytyucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej
Autor: Mirosław Kowalski, Daniel Falcman
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375878547
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 182
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.29 kg