E-konsument na rynku usług
Szopiński Tomasz
E-konsument na rynku usług
Szopiński Tomasz
- Wydawnictwo: CeDeWu
- Rok wydania: 2012
- ISBN: 9788375564280
- Ilość stron: 200
- Format: 16.5x23.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: E-konsument na rynku usług - Szopiński Tomasz
Usługi elektroniczne (e-usługi) odgrywają coraz większą rolę w rozwoju sektora usług i w zaspokajaniu potrzeb konsumentów i przedsiębiorstw. Rozwojowi e-usług sprzyja wzrastający dostęp do internetu, w tym szerokopasmowego, i telefonii komórkowej. Przedmiotem pracy są następujące usługi:
- e-administracja,
- e-bankowość,
- e-handel,
- e-kultura,
- e-edukcja,
- e-turystyka,
- e-ubezpieczenia,
- e-zdrowie.
Główny nurt rozważań koncentrował się na identyfikacji zakresu korzystania z usług elektronicznych przez e-konsumentów oraz czynników warunkujących ich konsumpcję. Na podstawie analizy danych wtórnych oraz wyników badań własnych autor odpowiada w swojej pracy na następujące pytania:
- Co determinuje popyt na e-usługi w polskich gospodarstwach domowych
- Jakie korzyści postrzegają konsumenci korzystający z e-usług i co decyduje o korzystaniu z nich
- Jakie czynniki determinują zachowania konsumentów na rynku e-usług
Ważnym czynnikiem wpływającym na zachowania polskich konsumentów korzystających z e-usług okazał się poziom ich świadomości konsumenckiej. Istnieje konieczność edukacji konsumenckiej oraz ujednolicenie prawa dotyczącego sprzedaży towarów i usług świadczonych na odległość na poziomie transgranicznym oraz transkontynentalnym.
Szczegóły: E-konsument na rynku usług - Szopiński Tomasz
Tytuł: E-konsument na rynku usług
Autor: Szopiński Tomasz
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788375564280
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 200
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.33 kg