Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
- Wydawnictwo: Helion
- Rok wydania: 2007
- ISBN: 9788324609079
- Ilość stron: 240
- Format: 14.0x21.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Współczesne przedsiębiorstwa bywają potężniejsze od niektórych państw. Są także od nich bogatsze, lepiej zarządzane i bardziej wpływowe. To one tworzą sytuację gospodarczą, wyznaczają nowe style zachowań konkurencyjnych, a niejednokrotnie oddziałują także i na politykę. Jednak skoro u podstaw ich powstania leżą powiększanie zysków i gromadzenie zasobów, jaką rzeczywistość społeczną mają szansę nam wykreować
Autorami zebranych tu artykułów są Michael E. Porter oraz C.K. Prahalad -- najlepsi światowi specjaliści w dziedzinie konkurencyjności firm oraz możliwości finansowych związanych z "najniższą warstwą piramidy", czyli największą, ale najuboższą grupą socjoekonomiczną. Wskazują oni współczesnym menedżerom korzyści płynące z zaangażowania w sprawy społeczne. Otwierają oczy na potencjał tkwiący w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i technologii w celu zaspokojenia potrzeb socjalnych. Zdradzają sposoby odnoszenia sukcesu na nowych rynkach dzięki marketingowi promującemu postawy obywatelskie.
Zarabianie na biednych -- kiedy ubodzy stają się klientami.
Czysta filantropia czy czysty biznes -- zarabianie dobroczynnością.
Handel tworzący dobrobyt -- globalizacja przynosząca korzyści.
Przywódcza rola przedsiębiorstw -- nowy model zachowań prospołecznych.
Zaangażowanie społeczne przewagą konkurencyjną -- Cisco Networking Academy Program.
"Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Niniejszy zbiór zawiera przełomowe koncepcje, wiodące myśli i studia przypadków autorstwa doświadczonych ekspertów w dziedzinie zarządzania.
Szczegóły: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Tytuł: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Wydawnictwo: Helion
Seria: HARVARD BUSINESS REVIEW
ISBN: 9788324609079
Tytuł oryginału: Harvard Business Review on corporate responsibility
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Lipa Michał
Języki: polski
Rok wydania: 2007
Ilość stron: 240
Format: 14.0x21.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.45 kg