Między myśleniem a działaniem O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji
Rafał Godoń
Między myśleniem a działaniem
O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji
Rafał Godoń
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
- Rok wydania: 2012
- ISBN: 9788323509967
- Ilość stron: 240
- Format: 15.0x21.0cm
- Oprawa: Twarda
Niedostępna
Opis: Między myśleniem a działaniem - Rafał Godoń
Rozprawa poświęcona współczesnej filozofii edukacji - zwłaszcza w jej odmianie anglosaskiej - w której centralne miejsce zajmuje znaczenie relacji między namysłem filozoficznym a praktyką pedagogiczną. Prezentowane w niej rozważania dotyczą zarówno analitycznej koncepcji filozoficznej refleksji nad wychowaniem i kształceniem, jak również ram, w których refleksja ta nabrała charakteru interpretacyjnego. Autor próbuje odpowiedzieć na pytania: Czym jest dziś filozoficzny namysł nad wychowaniem i kształceniem Czy współczesna refleksja nad edukacją wydobywa rzeczywiste dylematy praktyki pedagogicznej Czy odzwierciedla złożoność doświadczeń pedagogicznych współczesnego człowieka Wśród przywoływanych myślicieli znaleźli się klasycy anglosaskiej filozofii edukacji: Louis A. Reid, Richard S. Peters, Israel Scheffler, a także autorzy współczesnych anglojęzycznych prac filozoficznych dotyczących wychowania i kształcenia między innymi: Gert Biesta, Paul Fairfield, Pádraig Hogan, Max van Manen, Nel Noddings oraz Paul Standish.
Szczegóły: Między myśleniem a działaniem - Rafał Godoń
Tytuł: Między myśleniem a działaniem
Podtytuł: O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji
Autor: Rafał Godoń
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN: 9788323509967
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 240
Format: 15.0x21.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.42 kg