Display Strategie wystawiania
Display
Strategie wystawiania
- Wydawnictwo: Universitas
- Rok wydania: 2012
- ISBN: 9788324216864
- Ilość stron: 492
- Format: 15.0x23.5cm
- Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Niedostępna
Opis: Display
Display to próba szerszego spojrzenia na problematykę wystawy i wystawiania, od strony zagadnienia ekspozycji. Wraz z rosnącym ? również w Polsce ? zainteresowaniem uprawianiem nie tylko krytyki artystycznej i historii sztuki koncentrującej się na przedmiocie wystawienia, ale także teoretycznej refleksji wokół metod i strategii kuratorskich i ich specyfiki, a także uzależnieniami od warunków chociażby danej przestrzeni czy kontekstów teoretycznych danej instytucji, to, w jaki sposób wystawia staje się powoli kluczowym problemem. Inspirowana korporalnym myśleniem o wystawie zaproponowanym przez Mieke Bal antologia pomyślana została jako swoisty przewodnik i chce pokazać interesujące nas zjawisko w bardzo różnych perspektywach.
Zebrane teksty mają bardzo zróżnicowany charakter. Część to klasyczne już dla współczesnej anglosaskiej humanistyki ? i dotychczas nie tłumaczone na język polski ? ujęcia, dopełnione pracami polskich badaczy przedmiotu.
Zgromadzony materiał został podzielony na trzy, płynnie przechodzące w siebie segmenty zorganizowane wokół poruszanej problematyki, ale także ze względu na użyte przez badaczy narzędzia i teorie często powracające w tomie w różnych konfiguracjach: O ramie, O wystawie, O ciele.
Szczegóły: Display
Tytuł: Display
Podtytuł: Strategie wystawiania
Wydawnictwo: Universitas
ISBN: 9788324216864
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 492
Format: 15.0x23.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.82 kg
Redakcja: Hussakowska Maria, Tatar Ewa Małgorzata