Edukacja małego dziecka Tom 1 Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy

, ,

Książka

Edukacja małego dziecka Tom 1
Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy

, ,

  • Wydawnictwo: Impuls
  • Rok wydania: 2012
  • ISBN: 9788378500988
  • Ilość stron: 318
  • Format: 16.6x24.0
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 44,90 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 44,90 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Edukacja małego dziecka Tom 1 - Urszula Szuścik, Anna Gajdzica, Ewa Ogrodzka

Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji małego dziecka ? poświęcone są opracowania zamieszczone w tym tomie. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej ? noszącej tytuł Konteksty teoretyczne ? Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Zwraca się w nich uwagę m.in. na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy ? szerzej ? wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej i praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci w naszym kraju. Właśnie te relacje w znacznej mierze wyznaczają współcześnie zadowolenie i/lub niezadowolenie z edukacji oraz oddziałują na społeczne oczekiwania wobec poczynań władz oświatowych, nauczycieli, grup społecznych decydujących o kondycji edukacji dzieci. Mają temu służyć również działania Ministerstwa Edukacji Narodowej, które powołało zespół ekspertów do opracowywania nowych podstaw programowych wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Autorzy podejmują także istotne kwestie wielopłaszczyznowości integracji oraz swoistego fenomenu pedagogiki współbycia w edukacji małego dziecka. Kolejna część ? Dziecko wobec zmieniającego się świata kultury ? zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Nakreślone perspektywy i możliwości uwzględniają problemy dotyczące z jednej strony ? słabości, błędów i ich przyczyn w obszarze praktyki polskiej edukacji kulturalnej dziecka, a z drugiej ? wskazują na pozytywne doświadczenia i prognozy. Uzupełnienie tych kwestii stanowią rozważania na temat estetyzacji doświadczeń etycznych i obyczajowych dzieci. Trzecia część ? Wartości w wychowaniu i kształceniu małego dziecka ? obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Czytelnicy znajdą również odpowiedź na pytanie, czy autorzy wybranych podręczników do kształcenia zintegrowanego wskazują w nich na istnienie wartości? oraz Czy formułowane polecenia i zadania mobilizują ucznia do zwrócenia uwagi na świat wartości, możliwość ich wybierania, a także oceny i ich hierarchizowania? Wychowywanie do wartości staje się ważnym celem i zadaniem współczesnej pedagogiki i będzie zapewne długo pozostawać w zasięgu zainteresowania rodziny, przedszkola i szkoły, ze względu na jego aksjologiczny i praktyczny (edukacyjny) charakter. Tom zamyka część ? Nauczyciel a edukacja małego dziecka ? w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela. Praca z dzieckiem ? jako forma specyficznej aktywności ? jest czynnikiem kształtującym zarówno ucznia, jak i jego samego. Jej istotą stają się współcześnie ?nowe kompetencje? i ?nowy profesjonalizm?, wyrażające się w refleksyjnym podejściu i badaniu przez nauczycieli własnej praktyki. Autorzy poszczególnych tekstów zwracają również uwagę na brak nowatorskich rozwiązań i twórczej inicjatywy nauczycieli oraz umiejętności rzetelnego diagnozowania uczniów. Dostrzeżone zaniedbania i negatywne doświadczenia wyznaczają tym samym ważne oczekiwania i zadania w pracy nauczyciela.


Szczegóły: Edukacja małego dziecka Tom 1 - Urszula Szuścik, Anna Gajdzica, Ewa Ogrodzka

Tytuł: Edukacja małego dziecka Tom 1
Podtytuł: Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy
Autor: Urszula Szuścik, Anna Gajdzica, Ewa Ogrodzka
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378500988
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 318
Format: 16.6x24.0
Oprawa: Miękka
Waga: 0.48 kg


Recenzje: Edukacja małego dziecka Tom 1 - Urszula Szuścik, Anna Gajdzica, Ewa Ogrodzka

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: