Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych

Książka

Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych

  • Wydawnictwo: Oficyna Naukowa
  • Rok wydania: 2013
  • ISBN: 9788377370193
  • Ilość stron: 282
  • Format: 13.0x20.8cm
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 42,50 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 42,50 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych - Howard Schuman

Punktem wyjścia autora jest konstatacja, że najsłabszym punktem badań przy użyciu metody sondażowej jest interpretacja, trafne określenie znaczenia udzielonych przez badanych odpowiedzi stąd tytuł książki. Kwestia ta dotyczy w szczególnym stopniu komunikacji publicznej nacisk kładzie się tam na procenty odpowiedzi, a ich znaczenie często pozostaje niewypowiedziane, niejasne i trudne do uchwycenia. Zarazem i to jest motyw wiodący tej książki metody sondażowe same mogą być użyte do poprawy naszych zdolności rozumienia zarówno pytań, jak i odpowiedzi sondażowych.

Książka zawiera prezentacje wielu technik służących interpretacji pytań i odpowiedzi ankietowych, a prezentacje te są niezwykle sugestywne, gdyż metoda przedstawiona jest wraz z badaniem.

Autor pokazuje, jak można być badaczem innowacyjnym, łączącym badanie zagadnień społecznych z usprawnianiem metod badań. Pokazuje też, że do tego, by prowadzić innowacyjne badania, nie zawsze konieczna jest wyrafinowana technika najważniejsza jest pomysłowość i wyobraźnia.

Z książki można się nauczyć, jak interpretować dane, a wiele z wykorzystanych w niej przykładów ma wartość paradygmatyczną.

Książka napisana jest prostym językiem, dalekim od technicznego języka podręczników metodologii i sprawozdań z badań sondażowych; napisana jest z myślą o wszystkich, którzy badania sondażowe prowadzą, uczą, jak je prowadzić, i z ich wyników korzystają. W Polsce, jak dotąd, nie ma książki, która łączyłaby w sobie wszystkie te przymioty.


Szczegóły: Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych - Howard Schuman

Tytuł: Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych
Autor: Howard Schuman
Wydawnictwo: Oficyna Naukowa
ISBN: 9788377370193
Tytuł oryginału: Method and Meaning in Polls and Surveys
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Grabowska Agata
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 282
Format: 13.0x20.8cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.42 kg


Recenzje: Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych - Howard Schuman

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:

Inne pozycje tego autora: Howard Schuman (1)