W supermarkecie szczęścia O różnorodności zachowań konsumenckich w kontekście jakości życia
W supermarkecie szczęścia
O różnorodności zachowań konsumenckich w kontekście jakości życia
- Wydawnictwo: Difin
- Rok wydania: 2012
- ISBN: 9788376417370
- Ilość stron: 352
- Format: 16.0x23.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: W supermarkecie szczęścia
Książka ma na celu analizę konsekwencji, jakie dla jakości życia i poczucia szczęścia ma codzienne życie w kulturze zdominowanej przez konsumpcję. Przedstawia aktualne kierunki poszukiwań wyznaczników decyzji i zachowań człowieka w tej sferze. Wskazuje nowe tendencje i zjawiska w zachowaniach konsumenckich, takie jak konsumowanie pracy, merkantylizacja religii, kupowanie doznań i doświadczeń w miejsce produktów i usług oraz różne formy antykonsumpcji. Główny cel książki i kluczowe jej przesłanie odzwierciedla sam tytuł, odwołujący się do pojęcia supermarketu. Pojęcie to znajome, zrozumiałe i ujmujące charakterystyczne cechy naszego życia ułatwia skrótowe komunikowanie złożonych treści, odnoszących się do wielu wymiarów ludzkiego bytowania w kulturze, edukacji, pracy, religii, polityce czy rodzinie. Tytułowy supermarket, oferując różnorodność obiektów, sensów i znaczeń, poprzez włączenie ludzi-konsumentów w rozbudowany dyskurs handlowo-rozrywkowy, powinien wedle ich oczekiwań i nadziei zapewnić im szczęście i satysfakcję życiową. O tym, czy nadzieje te i oczekiwania zostają spełnione, traktuje właśnie prezentowana książka. Ma ona charakter interdyscyplinarny, autorzy rozdziałów to psychologowie, socjologowie i ekonomiści. Zawiera zarówno prace empiryczne, w których przedstawione są aktualne wyniki badań, jak i teoretyczne rozdziały przeglądowe. Kierujemy ją do szerokiego kręgu odbiorców studentów i nauczycieli akademickich, praktyków zajmujących się marketingiem, reklamą, zachowaniami konsumenckimi oraz do wszystkich osób zainteresowanych jakością życia w kulturze konsumpcji. Odbiorcami książki mogą być psychologowie, pedagodzy, socjologowie, ekonomiści, rodzice, wychowawcy, terapeuci, ludzie mediów, politycy oraz wszyscy ci, dla których ważna jest problematyka konsumpcji jako zjawiska głęboko zakorzenionego we współczesnej kulturze, oddziałującego na dobrostan jednostek i społeczeństwa jako całości.
Szczegóły: W supermarkecie szczęścia
Tytuł: W supermarkecie szczęścia
Podtytuł: O różnorodności zachowań konsumenckich w kontekście jakości życia
Wydawnictwo: Difin
Seria: Engram
ISBN: 9788376417370
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 352
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.54 kg