Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych

Książka

Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw
Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych

  • Wydawnictwo: CeDeWu
  • Rok wydania: 2012
  • ISBN: 9788375564440
  • Ilość stron: 234
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 59,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 59,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw - Nawrocki Tomasz

W książce zaprezentowano w przejrzysty i całościowy sposób metodykę przeprowadzenia syntetycznej oceny innowacyjności produktowej przedsiębiorstw (kryteria oceny, źródła danych, model obliczeniowy) wraz z przedstawieniem jej przykładowego zastosowania w odniesieniu do wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie.







Do podstawowych wyróżników proponowanego w publikacji rozwiązania zaliczyć można przede wszystkim jego:



- kompleksowość - swoim zakresem obejmuje ono zarówno kwestie związane z zasobowym potencjałem innowacyjności produktowej przedsiębiorstw i ich zaangażowaniem w jego rozwój - potencjalna innowacyjność produktowa od strony zasobów i od strony nakładów, jak również z konkretnymi wynikami działalności innowacyjnej przedsiębiorstw w obszarze produktów - rezultatywna (wynikowa) innowacyjność produktowa;



- wymierność - za sprawą oparcia aparatu matematycznego na teorii zbiorów rozmytych możliwe jest, na podstawie kryteriów cząstkowych o różnych jednostkach i charakterze (tak ilościowym, jak i jakościowym), obliczenie jednej syntetycznej oceny innowacyjności produktowej badanych podmiotów, wyrażonej w przedziale od 0 do 1;



- użyteczność - otrzymane syntetyczne oceny innowacyjności produktowej badanych podmiotów, a także uzyskane w toku ich obliczeń pośrednie oceny cząstkowe, stwarzają duże możliwości w zakresie analizy porównawczej;



- łatwość zastosowania oraz aktualność - opiera się ono wyłącznie na ogólnodostępnych źródłach danych, w tym w szczególności raportach rocznych oraz informacjach ujawnianych przez przedsiębiorstwa na ich firmowych stronach internetowych;



- rynkowy punkt widzenia - na potrzeby opracowania aparatu matematycznego zastosowanego w modelu przeprowadzono badanie ankietowe dotyczące postrzegania przez analityków oraz indywidualnych inwestorów giełdowych różnych cząstkowych kryteriów oceny innowacyjności oraz ich wpływu na bardziej złożone kategorie.


Szczegóły: Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw - Nawrocki Tomasz

Tytuł: Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw
Podtytuł: Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych
Autor: Nawrocki Tomasz
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788375564440
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 234
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.39 kg


Recenzje: Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw - Nawrocki Tomasz

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×