Socjologia komunikacji i mediów
Eric Maigret
Socjologia komunikacji i mediów
Eric Maigret
- Wydawnictwo: Oficyna Naukowa
- Rok wydania: 2012
- ISBN: 9788377370094
- Ilość stron: 512
- Format: 14.0 x 21.0 cm
- Oprawa: Twarda
Dzisiaj*Zamówienie złożone do godz. 12.00 (nie dotyczy przedpłat zaksięgowanych po godz. 12.00). Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu.
Opis: Socjologia komunikacji i mediów - Eric Maigret
Eric Maigret, profesor socjologii mediów na Uniwersytecie Paris III, Sorbonne-Nouvelle, pracownik naukowy w krajowym Centrum Badań Naukowych, wykładowca w Instytucie Nauk Politycznych w Paryżu.
Chociaż rola mediów masowych jest w sferze społecznej bezdyskusyjna, trudna jest jednak do uchwycenia. Dyskusja grzęźnie, oscylując między protestami przeciwko skandalizującym programom typu reality show, przeciwko zaniedbywaniu kultury i demokracji na korzyść "komunikatywności", a nadzieją na przejrzystość i wiarygodność, jaką umożliwiają nowoczesne techniki przekazu.
Podręcznik jest świetnie skonstruowanym syntetycznym ujęciem najważniejszych związków, jakie łączą badania nad komunikacją z badaniami mediów. Obok historii socjologii komunikacji i mediów, obejmuje też ciągły dialog z dawnymi wielkimi teoriami. To intrygujące spojrzenie na teraźniejszość i przyszłość nauki o mediach nie pomija aspektów krytycznych i zarysowuje nowe perspektywy poznawcze.
Autor opowiada się za pogodzeniem badań nad wytwarzaniem i nad odbiorem, podkreśla korzyści płynące z przyjęcia szerszej perspektywy kulturoznawstwa.
Książka Erica Maigret jest nowoczesnym interdyscyplinarnym podręcznikiem dla wielu dziedzin humanistyki. Pomysłowa forma prezentowania bogatych treści - zabiegi mnemotechniczne - pozwala błyskawicznie przyswoić wiedzę. Atrakcyjny przedmiot i zalety stylu pisarskiego autora sprawiają, że książka będzie wydarzeniem rynkowym.Kraj produkcji: PL
Producent:
Ewa Pajestka Kojder Oficyna Naukowa
Sobieskiego Jana III 104 / 22
00-764 Warszawa (PL)
tel: 696 412 022
email: [email protected]
Szczegóły: Socjologia komunikacji i mediów - Eric Maigret
Tytuł: Socjologia komunikacji i mediów
Autor: Eric Maigret
Wydawnictwo: Oficyna Naukowa
Seria: DISCIPLINAE
ISBN: 9788377370094
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 512
Format: 14.0 x 21.0 cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.642 kg
Kraj produkcji: PL