Przejrzystość w biznesie Szczerość, zaufanie, jasne zasady
James O. Toole
Przejrzystość w biznesie Szczerość, zaufanie, jasne zasady
James O. Toole
- Wydawnictwo: MT Biznes
- Rok wydania: 2009
- ISBN: 9788361732648
- Ilość stron: 182
- Oprawa: twarda
Niedostępna
Opis: Przejrzystość w biznesie Szczerość, zaufanie, jasne zasady - James O. Toole
W czasach, w których jedno kliknięcie myszy może doszczętnie zszargać reputację lidera lub organizacji, przetrwanie w obliczu globalnej konkurencji zależy od przejrzystości. Kiedy jako interesariusze różnych organizacji bez przerwy dopominamy się o zachowanie pełnej przejrzystości, o co tak naprawdę prosimy? Jakie korzyści dzięki przejrzystości spodziewamy się osiągnąć? Jakie ryzyko się z nią wiąże? Dlaczego liderzy powinni dobrze rozumieć jej istotę? Wybitni autorzy tej książki, Warren Bennis, Daniel Goleman i James O’Toole, przedstawiają na jej łamach analizę koncepcji przejrzystego przywództwa, przejrzystej organizacji oraz życia w coraz bardziej przejrzystej kulturze.
W trzech powiązanych tematycznie esejach kwestia przejrzystości przedstawiona została z trzech różnych perspektyw – z perspektywy relacji wewnątrz- i międzyorganizacyjnych, w kontekście osobistej odpowiedzialności oraz w kontekście nowej rzeczywistości cyfrowej. Każdy z esejów skupia się jednak na kwestiach związanych z przywództwem i funkcjonowaniem przywódców. W pierwszym eseju autorzy omawiają poważny dylemat znany każdemu współczesnemu liderowi – jak stworzyć kulturę szczerości. Drugi esej, prowokacyjnie zatytułowany Ujawnianie prawdy zwierzchnikom, koncentruje się na podstawowym, a przy tym tak często niespełnianym warunku urzeczywistnienia zasady przejrzystości i odpowiedzialności. Ostatni z esejów wyjaśnia wpływ technologii cyfrowych na upowszechnianie się idei przejrzystości na całym świecie.
Książka ta łączy teorię i doświadczenie, pozwalając czytelnikowi spojrzeć na zagadnienie w szerokim kontekście, ale też sformułować pewne wnioski praktyczne. Rozważania zawarte na jej stronach pozwolą czytelnikowi stać się zarówno lepszym członkiem organizacji, jak i lepszym przywódcą.
Szczegóły: Przejrzystość w biznesie Szczerość, zaufanie, jasne zasady - James O. Toole
Tytuł: Przejrzystość w biznesie Szczerość, zaufanie, jasne zasady
Podtytuł:
Autor: James O. Toole
Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788361732648
Rok wydania: 2009
Ilość stron: 182
Oprawa: twarda
Waga: 0.33 kg