Konteksty wczesnoszkolnej edukacji artystycznej
Konteksty wczesnoszkolnej edukacji artystycznej
- Wydawnictwo: UMCS
- Rok wydania: 2013
- ISBN: 9788377842508
- Ilość stron: 142
- Format: 17.0x24.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Konteksty wczesnoszkolnej edukacji artystycznej
Edukacja artystyczna stanowi w polskim systemie edukacji nieodłączny element kształcenia ogólnego. Człowiek wykształcony powinien zatem posiadać podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu przedmiotów artystycznych po to, aby być odbiorcą, uczestnikiem, a nawet twórcą kultury w szerokim tego słowa znaczeniu. Badania psychologiczne, szczególnie ostatnich dekad, pokazują, że wiek wczesnoszkolny jest okresem krytycznym dla rozwoju dziecka w wielu sferach, w tym rozwoju muzycznego, plastycznego czy myślenia. Zaniedbania edukacyjne w tym okresie mogą powodować z jednej strony niepowetowane straty rozwojowe, z drugiej zaś lekceważący stosunek uczniów do przedmiotów artystycznych. Wydaje się więc, że decydujące znaczenie na etapie edukacji wczesnoszkolnej ma zrozumienie przez nauczycieli wagi tego rodzaju kształcenia w ogólnym rozwoju dziecka oraz dobre ich przygotowanie do prowadzenia zajęć artystycznych. Przedstawione w książce analizy i propozycje w zakresie edukacji artystycznej na pierwszym etapie edukacyjnym powinny zatem trafić do bibliotek szkolnych i uczelni, w których odbywa się kształcenie nauczycieli wczesnoszkolnych.
Szczegóły: Konteksty wczesnoszkolnej edukacji artystycznej
Tytuł: Konteksty wczesnoszkolnej edukacji artystycznej
Wydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788377842508
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 142
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.28 kg