Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji
Magdalena Podsiadło
Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji
Magdalena Podsiadło
- Wydawnictwo: Universitas
- Rok wydania: 2013
- ISBN: 9788324222278
- Ilość stron: 232
- Format: 15.0x23.5cm
- Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Niedostępna
Opis: Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji - Magdalena Podsiadło
Tematem rozprawy jest autobiografizm filmowy, próba jego zdefiniowania oraz wyznaczenia głównych nurtów, z których się wywodzi (kina awangardy, undergroundowego oraz nowofalowego). Analiza postawy autobiograficznej twórcy zawartej w dziele wskazuje, że realizuje się ona przez wielogłosowy status ja autobiograficznego, reprodukcyjny charakter obrazu, fabularyzację oraz kreację. Ślad-trop, który autor pozostawia w filmie, zwraca się jednocześnie ku niemu samemu. Powtarzające się tropy tworzą natomiast podstawę retoryki twórczości autobiograficznej, czyli katalog najczęściej powracających tropów-sygnałów wskazujących na rzeczywistą osobę autora filmowego. Odmienne sposoby zawierania z widzem paktu autobiograficznego pozwalają uporządkować twórczość autobiograficzną według trzech typów ja autorskiego, czyli ja empirycznego, porte-parole oraz ja sylleptycznego, które stały się podstawą analiz twórczości trojga autorów odpowiednio: Jonasa Mekasa, Márty Mészáros oraz Jerzego Skolimowskiego.
Szczegóły: Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji - Magdalena Podsiadło
Tytuł: Autobiografizm filmowy jako ślad podmiotowej egzystencji
Autor: Magdalena Podsiadło
Wydawnictwo: Universitas
Seria: HORYZONTY KINA
ISBN: 9788324222278
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 232
Format: 15.0x23.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.39 kg